Medicin Geriatrik och Rehabilitering Ludvika, Ludvika lasarett

Om Medicin Geriatrik och Rehabilitering Ludvika, Ludvika lasarett

Vi bedriver verksamhet inom såväl sluten- som öppenvård. Här finns mottagningar och team som är inriktade på stroke, demens och neurologiska sjukdomar och hem- samt dagrehabilitering.

På kliniken finns en medicinsk vårdavdelning som bedriver invärtes medicinsk verksamhet. Vårt ansvarsområde är sjukdomar/tillstånd som är vanliga i befolkningen eller ofta förekommande för enskilda individer, samt patienter med rehabiliteringsbehov efter stroke och ortopediska sjukdomar.

Biskopsvägen 14, Ludvika lasarett - visa på karta
Geriatrik, Geriatrisk rehabilitering , Internmedicin, Medicinsk rehabilitering