Medicin Geriatrik och Rehabilitering Ludvika, Ludvika lasarett

Om Medicin Geriatrik och Rehabilitering Ludvika, Ludvika lasarett

Vi bedriver verksamhet inom såväl sluten- som öppenvård. Här finns mottagningar och team som är inriktade på stroke, demens och neurologiska sjukdomar och hem- samt dagrehabilitering.

På kliniken finns en medicinsk vårdavdelning som bedriver invärtes medicinsk verksamhet. Vårt ansvarsområde är sjukdomar/tillstånd som är vanliga i befolkningen eller ofta förekommande för enskilda individer, samt patienter med rehabiliteringsbehov efter stroke och ortopediska sjukdomar.

Biskopsvägen 14, Ludvika lasarett - visa på karta
Doftfritt. Parfym, rakvatten och andra starka dofter kan vara besvärligt för en del. Undvik därför detta när du besöker oss. Du får endast röka på anvisade platser. Mobiltelefon får endast användas i blå zoner, vid osäkerhet fråga personalen. All personal har tystnadsplikt.
Geriatrik, Internmedicin