Psykiatrimottagning Ludvika

Om Psykiatrimottagning Ludvika

Mottagningen vänder sig till personer 18 år och äldre som har behov av specialistpsykiatri. Vanligt förekommande diagnoser är svåra depressioner, bipolär sjukdom, ångestsjukdomar, fysiska symtom som uteslutande har psykiska orsaker, posttraumatiskt stressyndrom, personlighetsstörningar samt neuropsykiatriska tillstånd.

Lindrigare psykiatrisk problematik, till exempel lättare depressioner och ångesttillstånd, behandlas inom primärvården.

Du kan komma i kontakt med mottagningen via remiss, telefon eller egen vårdbegäran på 1177.se

Vid akuta tillstånd utanför mottagningens öppettider var god kontakta psykiatriska akutmottagningen i Säter, se länk under Relaterade mottagningar nedan.

Ljunghällsvägen 45, Ludvika - visa på karta
  • Måndag - Fredag 12:00 - 12:45 Lunchstängt