Nymärsta Gränd 6, Märsta

Ögonmottagningen i Märsta

På Nymärsta Gränd 6 hittar du Ögonmottagningen i Märsta. Här kan du få hjälp med undersökning och behandling av olika ögonsjukdomar och synfel. Dessutom har vi en skelningsmottagning för både barn och vuxna och vi erbjuder ögonbottenfotografering för diabetiker. Vår andra mottagning hittar du i Rimbo.

Vi arbetar på uppdrag av Stockholms läns landsting.

Det här kan du få hjälp med

På Ögonmottagningen i Märsta hanterar vi alla sedvanliga ögonsjukdomar och besvär. Du kan till exempel få hjälp med:

• Regelbundna syn- och ögonundersökningar
  • Grå starr
  • Grön starr
  • Synfel
  • Intyg
  • Skelning
  • Ögonbottenfotografering

Skelningsmottagning

Vi tar emot både barn och vuxna som har problem med skelning. Hos oss kan du få syn- och ögonundersökningar och vi hjälper till exempel patienter med dubbelseende eller läs- och skrivsvårigheter.

Ögonbottenfotografering för diabetiker

Om du är diabetiker är det viktigt att du regelbundet fotograferar ögonbotten, så man kan upptäcka och förebygga eventuella synfel. Hos oss undersöker en legitimerad läkare och diabetesspecialist bilderna som tas.

Varmt välkommen till oss på Ögonmottagningen i Märsta!

Informationen uppdaterades 12:37 - 21 jan, 2024

10 sep, 2021

Högkvalitativ vård!

10 feb, 2021

Fick besök bokat efter besök på mottagningen i Rimbo. Blev överraskad av den moderna utrustningen samt de fina lokalerna. Jag blev undersökt av Ioannis Kontolaimos som på ett professionellt sätt informerade mig om undersökningen och resultatet därav. Lugnt och inget stress. Toppennöjd!

Fråga ställd 12:47 - 7 feb, 2020

Hej Jag har ont i mitt höger öga , behöver jag remiss för träffa en läkare av er??

Ögonmottagningen i Märsta svarar:

Hej, Nej det krävs ingen remiss för att boka in en tid hos oss. Ring gärna upp oss på 08-591 127 25 så bokar vi en tid. Med vänliga hälsningar, Ögonmottagningen i Märsta

Fråga ställd 20:28 - 4 feb, 2020

Hej jag var hos Ioannis K Tisd 28/1 skulle få ögondroppar utskrivna men fanns inte på apoteket på recept mvh Barbara X

Ögonmottagningen i Märsta svarar:

Hej, Din läkare kommer att skriva på receptet idag under dagen.

Fråga ställd 09:25 - 16 dec, 2019

Måste man ha en remiss för undersökning

Ögonmottagningen i Märsta svarar:

Nej, inte om patienten är vuxen!

Fråga ställd 09:41 - 9 okt, 2019

vid mitt senaste besök på S:t Eriks ögon, 2019-03-11, där jag gått på kontroller i flera år så sa läkaren då att han skulle remittera mig till er. Har ni fått någon remiss?

Ögonmottagningen i Märsta svarar:

Bättre om du ringer oss.

Fråga ställd 19:26 - 8 okt, 2019

Vad heter Ögonläkaren de står ingenstan inte ens på kvittot Tack

Våra läkare heter: Ioannis Kontolaimos Georgios Bakouros