Barn- och ungdomspsykiatrisk mottagning Lycksele

Om Barn- och ungdomspsykiatrisk mottagning Lycksele

Välkommen till barn- och ungdomspsykiatrisk mottagning Lycksele!

Kontakta oss genom att logga in på våra e-tjänster eller ring något av våra telefonnummer.

Barn- och ungdomspsykiatri Lycksele är en specialistmottagning för barn och unga med allvarliga psykiatriska tillstånd och där funktionsnivån i vardagen är påverkad. För att komma till vår mottagning behövs remiss från hälsocentralen, sjukstugan, barnhälsovården, ungdomsmottagningen eller skolans elevhälsa.

I Umeå finns också en vårdavdelning för hela länet.

Lycksele lasarett - visa på karta
  • Måndag - Fredag 08:30 - 15:00 lunch 12-13
Ja. I Västerbotten behöver man remiss för att komma till Bup. Det är hälsocentralen, sjukstugan, barnhälsovården, ungdomshälsan, ungdomsmottagningen eller skolans elevhälsa som kan skriva remiss om de bedömer att problemen är allvarliga.
Psykiatri, barn och ungdom, Ätstörningsvård, barn och ungdom