Lund >

Brunnshögsgatan 30, Lund

Vaccination

Välkommen till Mama Mia Klara Lund!

Hos Mama Mia Klara Lund kan du få hjälp med allt från sexuell hälsa och preventivmedel till graviditet, förlossningar och småbarnsår. Mama Mia Klara Lund finns där för dig som en trygg kontakt i ditt föräldraskap och i ditt barns hälsa och utveckling. Hos oss ska det vara enkelt att få hjälp när det behövs. Du får alltid ett personligt bemötande utifrån dina behov och får träffa samma trygga och engagerade personal vid varje besök.

Mama Mia Klara Lund hette tidigare Klarakliniken.

Alla besök hos Mama Mia Klara Lund BVC och BMM, barnmorskemottagning, är kostnadsfria eftersom kliniken är ackrediterade och arbetar på uppdrag av Region Skåne.

Detta får du som gravid hos Mama Mia Klara Lund

Vi erbjuder kontinuerligt stöd, profylax "Föda utan rädsla", föräldragrupper både på svenska och engelska, HBTQI - grupper, Amningscafé, Rebozo massage och avslappning, Magplask (vattengympa för gravida) och mycket mer.

Vad kan du och ditt barn få hjälp med på BVC?

På BVC får du stöd och information under de första åren i ditt barns liv. Du kan få hjälp med frågor om till bland annat mat, sömn, utveckling, skrik och oro, och vi ger dig vägledning där det behövs. Vi på Mama Mia Klara Lund BVC arbetar efter barnhälsovårdens basprogram och det svenska vaccinationsprogrammet. Det innebär bland annat läkarbesök och hembesök under barnets första år, samt regelbundna hälsokontroller och vaccinationer.

Så hittar du till mottagningen

Mottagningen hittar du i ljusa, nybyggda och fina lokaler på Brunnshögsgatan 30, 22482 Lund. Parkering finns 100 m bort ovanför Hemköp eller på pendlarparkeringen. Både spårvagn och buss stannar precis utanför, hållplats Solbjer. I samma byggnad som BVC finns också vår barnmorskemottagning och vaccinationsmottagning.

Vår värdegrund

Vi på Mama Mia har som målsättning att se, bemöta och bekräfta alla våra kunder och samarbetspartners. Vi har ett respektfullt och informativt förhållningssätt och strävar efter att ge dig service av högsta klass.

Om Mama Mia

Mama Mia är Skandinaviens största privata kvinno- och barnhälsomottagning. Vi har ett tjugotal mottagningar i Stockholm och Skåne. Alla vi som arbetar på Mama Mia har lång yrkeserfarenhet och mycket hög specialistkompetens. Vi följer dig från att du blir gravid och under hela barnets uppväxt. Varje familj är unik, och därför anpassas vården naturligtvis efter just era individuella önskemål och behov.

Mama Mia har vårdavtal med Region Skåne.

Varmt välkommen till Mama Mia Klara Lund!

Informationen uppdaterades 16:03 - 12 apr, 2024

Onsdag - Fredag:08:00 - 16:00