Kuratorsmottagningen Sunderby sjukhus

Om Kuratorsmottagningen Sunderby sjukhus

Hur kontaktar man kurator på Sunderby sjukhus?$Den som är inlagd eller går på behandling på Sunderby sjukhus har möjlighet att själv eller via personal begära kontakt med kurator. Även närstående kan ta kontakt. Den som har frågor om abort eller sterilisering har rätt till samtal med kurator.$$Var finns vì?$På Kuratormottagningen, Inlandsgatan, trapphus D, plan 6.$$OBS!$Vuxenpsykiatri, Barnhabilitering, Barnmedicin, Syncentralen, Hörselvården, Smärtrehab har egna kuratorer som inte tillhör Kuratorsenheten. $$När kan man ta kontakt?$Man kan behöva samtalskontakt med kurator vid olika tillfällen i livet - vid sjukdom, kris eller när svårigheter i livssituationen påverkar hälsan. $$Kurator kan även ge övergripande socialjuridisk information i frågor rörande samhällets resurser och patientens rättigheter samt hänvisa till rätt instans. $Det socialjuridiska arbetet omfattar frågor av social-, ekonomisk- och juridisk karaktär.

Kuratormottagningen, trapphus D, plan 6, Sunderby sjukhus - visa på karta
Kuratorsverksamhet