Barn- och familjehälsa Ljusdal

Om Barn- och familjehälsa Ljusdal

Barn- och familjehälsan är en psykosocial verksamhet inom primärvården för blivande föräldrar, barn 0-12 år och deras familjer. Mottagningen är en första instans för blivande föräldrar eller barn vars bekymmer finns i familjesituationen eller hos barnet självt. Föräldrarna tar själva kontakt med mottagningen. Ibland kan kontakten ske med stöd från barnmorskemottagningen, barnavårdscentralen, skolhälsovården eller från andra vårdgivare.

På barn- och familjehälsan arbetar psykologer, socionomer och sjuksköterskor. Vi arbetar under tystnadsplikt. Besök hos oss är kostnadsfria, men om du inte kan komma och du inte har avbokat ditt besök får du en faktura.

Lasarettsgatan 3,827 35 Ljusdal - visa på karta
Familjebehandlingsverksamhet