Sankt Larsgatan 30, Linköping - Visa på karta

• Lördag - Söndag 10:30 - 15:00
Logo Linköpings Tandvårdscentrum

Linköping

På Sankt Larsgatan i Linköping hittar du Linköpings Tandvårdscentrum. Vi är en välkomnande tandläkarmottagning som erbjuder ett brett utbud av behandlingar, inklusive estetisk tandvård.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Vi erbjuder all form av tandvård, från enklare undersökningar till större ingrepp som tandimplantat. Hos oss kan du bland annat få hjälp med:

• Grundundersökning av tänderna
  • Akuttandvård
  • Tandimplantat
  • Tandblekning
  • Estetisk tandvård

Utöver det erbjuder vi också kosmetiska behandlingar med hjälp de populära metoderna botox och fillers.

Din trygghet är viktig för oss

Hos oss är patienterna i fokus och vi har lång erfarenhet av att jobba med tandvårdsrädda patienter. Vi vill se till att vi kan möta dina behov och önskemål och ger dig alltid ett professionellt bemötande. Vi tycker också att det är viktigt att erbjuda tandvård till förmånliga priser och vi är anslutna till försäkringskassan.

Varmt välkommen till Linköpings Tandvårdscentrum!

Informationen uppdaterades 09 april 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Linköpings Tandvårdscentrum

Fillers hos Linköpings Tandvårdscentrum

Hos Linköpings Tandvårdscentrum erbjuder vi behandling med fillers för att släta ut veck och fördjupningar i huden. Vad är fillers? Fi...

Vad är fillers?

Fillers är en behandling där hylauronsyra injiceras i huden med en tunn nål. Syran som finns naturligt i kroppen slätar ut och ger huden mer spänst. Fillers passar till exempel bra för att:

• Minska rynkor
  • Återfukta och föryngra huden
  • Förtydliga läppkonturer
  • Korrigera näsryggen
  • Förstora läpparna
  • Förstärka käklinjen

Behandlingen är inte permanent, utan hylauronsyran bryts efter ett tag ner av kroppen. Vanligtvis sitter behandlingen i mellan 6–12 månader.

Välkommen att boka en tid hos Linköpings Tandvårdscentrum!

Botox hos Linköpings Tandvårdscentrum

Linköpings Tanvårdscentrum erbjuder behandling av rynkor med botox. Det är en mycket populär behandling med goda resultat. Vad är botox? ...

Vad är botox?

Botox är en svagare from av giftet botulinomtoxin. Det är ett ämne som hjälper musklerna att slappna av, vilket minskar rynkor. Ämnet injiceras med en tunn nål direkt i muskeln vid det område som ska behandlas.

Botox passar bra för att behandla:

• Sura mungipor
  • Rynkor kring ögonen
  • Rynkor mellan ögonbrynen
  • Linjer i pannan

En behandling sitter oftast i mellan 4–6 månader. För att få ett varaktigt resultat behöver behandlingen upprepas.

Välkommen till Linköpings Tandvårdscentrum!

Tandimplantat hos Linköpings Tandvårdscentrum

Har du förlorat en eller flera tänder? Hos Linköpings tandvårdscentrum kan du får hjälp med att sätta in tandimplantat. Tandimplantat är en bra, långsiktig lösning för dig som förlorat tänder och de allra flesta kan få ett implantat.

Vad är ett tandimplantat?

Ett tandimplantat ersätter en eller flera tänder som saknas. Man borrar ner i käkbenet där en titanskruv fästs. Skruven växer fast i tandbenet och efter det kan en ny, konstgjord tand fästas på skruven. När den nya tanden är på plats fungerar den precis som en vanlig tand.

Välkommen till Linköpings Tandvårdscentrum för en konsultation!

Tandblekning hos Linköpings Tandvårdscentrum

Vill du bli av med missfärgningar på tänderna? Hos Linköpings Tandvårdscentrum kan du får hjälp med tandblekning. Vi erbjuder både blekning i hemmet och direkt i tandläkarstolen.

Hemmablekning

Du kan välja att bleka tänderna hemma. Då får du en tandskena av oss som är speciellt anpassad efter dina tänder. Skenan fyller du med en blekningsgel som ska sitta på under en bestämd tid. Du får tydliga instruktioner av oss och behandlingen ger goda resultat.

Tandblekning med laser

Du kan välja att bleka tänderna hos oss med hjälp av laser. Vi applicerar en blekningsgel på tänderna som sedan aktiveras med hjälp av lasern. Behandlingen tar ca 1,5 timme.

Välkommen att boka en tid hos Linköpings Tandvårdscentrum!

Fasader hos Linköpings Tandvårdscentrum

Hos Linköpings Tandvårdscentrum kan vi hjälpa dig med fasader till tänderna. Det är en estetisk behandling som till exempel passar bra när tänderna är väldigt missfärgade eller förstörda av karies.

Vad är fasader?

Fasader är ett tunt skal som limmas på tändernas framsida för att justera deras form och färg. Fasaderna är oftast av porslin och specialtillverkas av en tandtekniker. De kan vara så tunna som 0,2 mm, vilket innebär att tanden inte behöver slipas ner så mycket, ibland inte alls.

Välkommen att kontakta Linköpings Tandvårdscentrum för mer information!

Ali Moazzes

Tandläkare och Klinikchef