Behandlingsmott bröst hjärntumörer, Onkologiska kliniken

Universitetssjukhuset, Ingång 34, Plan 11, Linköping

Behandlingsmott bröst hjärntumörer, Onkologiska kliniken

Vi ger cytostatikabehandling för cancrar som utgår från bröstkörtlar eller hjärna (centrala nervsystemet). Behandlingarna ges polikliniskt, vilket betyder att du får behandling utan att vara inlagd och kan gå hem samma dag. När du som patient ringer till oss kommer du till ett datoriserat telefonisystem som ger dig en tid när vi ringer upp dig. Du knappar in det telefonnummer som du vill bli uppringd på eller talar in ett meddelande, så ringer vi upp på angiven tid. Detta innebär att du inte behöver riskera att få en upptagetton eller att fastna i en telefonkö. Om du ringer utanför telefontiden så kan du tala in ett meddelande till röstbrevlådan som är påkopplad. Vid akuta besvär under kvällstid och helg kan du kontakta vårdavdelningen, telefon 010-103 39 24.

Informationen uppdaterades 16:15 - 6 maj, 2020

Logga - Kry