Avdelning 44, Infektionskliniken

Om Avdelning 44, Infektionskliniken

Avdelning 44 är en akutavdelning med vård och intag dygnet runt. De flesta av våra patienter kommer till oss via akutmottagningen, en del flyttas också över från andra kliniker och från vår egen mottagning. Avdelningen har 22 vårdplatser fördelade på 22 vårdrum. I avdelningen ingår även en högisoleringsenhet där man kan vårda högsmittsamma allvarliga infektioner.

Universitetssjukhuset, Ingång 1 (Södra entrén), gå mot D, plan 09, Linköping - visa på karta
  • Måndag - Söndag 13:00 - 19:00
Närstående är välkomna att besöka anhöriga mellan kl 13.00-19.00 eller efter överenskommelse med ansvarig sjuksköterska. Telefonförfrågan om inlagda patienter kan ske hela dygnet.
Ja
Infektionssjukvård

Avdelning 44, Infektionskliniken

22:53 - 16 okt, 2016 skrev:

Vård i världsklass!! Kände mig mycket väl omhändertagen här av kunnig personal på alla nivåer.