Närhälsan Lerum vårdcentral, Lerum

Om Närhälsan Lerum vårdcentral, Lerum

Välkommen till Vårdcentralen Lerum! Du hittar oss mitt i centrala Lerum. Hos oss får du träffa specialister i allmänmedicin samt duktiga utbildningsläkare. Vi har en distriktssköterskemottagning med specialutbildade sköterskor inom bl a astma, diabetes och hjärtsjukdom. På vår samtalsmottagning arbetar psykolog och kurator. Vi erbjuder gruppverksamhet inom bl a rökavvänjning, övervikt och motion.
Rådgivning och tidsbokning sker via telefon 0302-55120.
Vårdcentralschef Björn Widell

När mottagningen har stängt hänvisar vi till Jourcentralen Alingsås.

Lista dig hos Närhälsan Lerum vårdcentral, Lerum

Göteborgsvägen 9, 443 30, Lerum - visa på karta
Drop-in
  • Måndag - Fredag 08:00 - 11:00 Drop-in mottagning
Distriktssköterskeverksamhet, Husläkare / vårdcentral

Närhälsan Lerum vårdcentral, Lerum

12:56 - 29 jun, 2019 skrev:

Toppen bra vård och service

14:49 - 19 mar, 2019 skrev:

sökte akut och blev vänligt och professionellt bemött av både sköterska och läkare. Fick remiss till röntgen i Alingsås. Eftersom jag sökte akut, kan jag inte bedöma allmän tillgänglighet eller tidsbokning, så tillgänglighet ovan gäller dropin-mottagningen!

15:02 - 07 sep, 2018 skrev:

ingen svara på telefon och ingen info ang. när/ hur omkoppling och ner koppling et antal gångar.
Extremt dålig :(

2,0

09:49 - 09 jun, 2018 skrev:

Såå trevliga!! Duktiga, personliga. Alltid varit jättenöjd!

09:50 - 05 apr, 2018 skrev:

Lerums vårdcentral det sämsta jag varit med om! Att de inte finns en möjlighet att få prata med en människa och lämna meddelanden ens är cyniskt och omänskligt. Om jag var Lerumsbo skulle jag ALDRIG acceptera detta! Min man har försökt ringa angående sin 98-åriga mor nu i 3 dagar utan att ens få lämna ett meddelande. När vi bokade tid för uppringning fick vi inget samtal och det gick inte heller att boka nya tider!

1,0

06:38 - 09 jan, 2018 skrev:

Alldeles för svårt att boka tider. Tillgängligheten är allt annat än bra

2,0

12:12 - 03 jan, 2018 skrev:

Lång tid att boka tid till min läkare.
Information långt ifrån tillräcklig i mitt fall.

1,8

10:28 - 02 jan, 2018 skrev:

Helt omöjligt att ta kontakt per telefon med er!!!

1,8

13:43 - 23 nov, 2017 skrev:

Oerhört svårt att nå er. Ni ringer upp, OM man når er öht, väldigt bra.

3,5

10:05 - 14 nov, 2017 skrev:

Har alltid blivit bra bemött. Tyvärr får man ringa tidigt för att få tid, förstår att det är svårt för yrkesarbetande.

3,0

11:46 - 24 jul, 2017 skrev:

De ringer inte alltid upp som utlovat vid tidsbokning. Mkt frustrerande o tidsödande.

09:55 - 06 apr, 2017

3,8

07:58 - 28 dec, 2016 skrev:

Extremt svårt att komma fram. Kommer till telefonsvarare, som antingen meddelar att det är stängt för fler samtal. Eller stängt för dagen. Kommer inte ens information om öppettider. Lerums vårdcentral är utan konkurrens den sämsta vårdcentral jag någonsin har besökt. Detta är inte någon engångsföreteelse, har varit såhär de senaste åren.

07:22 - 12 dec, 2016

13:01 - 06 nov, 2016 skrev:

Instämmer med ovan. Går aldrig att komma fram.

1,0

09:03 - 26 sep, 2016 skrev:

Värdelöst telefon system och ingen upp följning går inte få kontakt med någon även om det gäller någon lätt information

10:00 - 20 sep, 2016 skrev:

Håller med tidigare insändare. Ringer man inte vid 8 är det kört.

2,2

00:02 - 11 sep, 2016 skrev:

Oavsett när man ringer är telefon(!)tiderna slut för dagen. Känns mycket oseriöst och märkligt.

09:50 - 05 aug, 2016 skrev:

Kan bara hålla med isabelle. Usel vårdcentral

15:58 - 10 maj, 2016 skrev:

Under all kritik. Telefontiden startar kl 08.00. 08.10 är alla rådgivningatider (och såklart akutbesökstider) slut. Helt otroligt dålig vårdcentral! Har varit listad hos många och detta är den sämsta vårdkvaliteten jag mött. Varför inte öppna för drop in tider om man har så ont om personer som kan svara i telefon? Eller så dåligt med akuttider...

09:27 - 01 feb, 2016 skrev:

Hopplöst att komma i tefonkontakt med Vårdcentraenl om man inte ringer mellan kl 8-8,05