Fleminggatan 15 bv, Stockholm - Visa på karta

• Lunchstängt kl 12:00-13:00
  • Telefontid vardagar kl 7-19

Logo Västermalms Kiropraktik

Kungsholmen, Stockholm

Välkommen till Västermalms Kiropraktik!

Kollegorna Martin Carlson och Maria Carnholm startade Västermalms Kiropraktik i augusti 2005. På Västermalms Kiropraktik är patienter i alla åldrar välkomna.

Hos oss hittar du fyra legitimerade kiropraktorer, en certifierad massör, en diplomerad akupunktör och en diplomerad samtalsterapeut.

Våra kiropraktorer kan hjälpa dig med alla typer av kiropraktiska problem och målet med behandlingen är att återställa normal ledfunktion samt att reducera smärtan, främja generell hälsa och öka livskvaliteten.

Olika kiropraktiska tekniker

Vi på Västermalms kiropraktik använder oss av olika kiropraktiska tekniker för att ge dig som patient möjlighet att få en anpassad behandling utifrån dina behov och önskemål.

Vår certifierade massör erbjuder klassisk massage och tips på stretch och träningsövningar. Och hos vår samtalsterapeut kan du få hjälp med stressrelaterade problemställningar som till exempel att bearbeta stress efter en traumatisk händelse.

Akuttider för kiropraktik

Vi kan ofta ta emot akuta besök samma dag, kontakta oss så bokar vi en tid!

Egen webbshop

Vi har en egen webbshop där du bland annat kan beställa hem träningsredskap, ortoser och tryckavlastningar. Till webbshopen >

Informationen uppdaterades 09 februari 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Västermalms Kiropraktik

Kiropraktorbehandling hos Västermalms Kiropraktik i Stockholm

fr. 500 kr Nybesök 600 kr, Återbesök 500 kr

Om en led inte har normal rörelseförmåga påverkar det ofta kringliggande nerver och muskler, vilket gör att smärta eller annat obehag kan uppstå. Genom att behandla leden förbättras både nervsystemets funktion och muskulaturens spänningstillstånd medan smärta och värk lindras.

Ryggen består av många leder och det är ofta ryggen som kiropraktorn behandlar, även om den upplevda smärtan sitter utanför ryggraden.

Före en kiropraktorbehandling

Du behöver inte förbereda dig inför ett besök hos oss, men bokar du nybesöket via online-bokningen får du gärna fylla i den hälsodeklaration som kommer till din mailadress.

Under kiropraktorbehandlingen

Besöket inleds med att vi samtalar och gör en ordentlig undersökning för att förstå vad ditt besvär är och vad det beror på. En arbetsdiagnos fastställs och kiropraktorn förklarar ditt besvär och lägger upp en behandlingsplan om det krävs. Efter genomgången utför kiropraktorn en individuellt anpassad behandling. Förslag ges på förebyggande åtgärder så som ergonomi och träningsråd.

Efter kiropraktorbehandlingen

Det flesta upplever att besväret minskar redan under behandlingen. Ibland kan man uppleva en känsla som påminner om träningsvärk efter en behandling men detta är ingen fara. Ofta kan det vara bra att ta det lugnt någon dag efter behandlingen, men det är olika från fall till fall.

Hur många gånger behöver man genomgå en kiropraktorbehandling?

Svaret på detta är individuellt, men mellan 3-6 gånger är vanligast. Behandlingsplanen varierar beroende på besvärets natur och uppkomst.

Välkommen att boka en tid hos Västermalms Kiropraktik!

Kiropraktorkort hos Västermalms Kiropraktik i Stockholm

fr. 2 650 kr 6 behandlingar 2650 kr, 12 behandlingar 5200 kr, 24 behandlingar 10250 kr

Privatpersoner och företag erbjuds köpa kiropraktorkort gällande 6, 12 eller 24 behandlingar hos oss på Västermalms Kiropraktik. Priset per behandling vid köp av kort är lägre än ordinarie pris.

Du kan själv välja om kortet ska vara personligt, gälla för familj, vänner eller anställda. Kortet kan inte kombineras med andra rabatter eller subventioner.

Kostnad för kiropraktorkort hos Västermalms kiropraktik

• 6 behandlingar kostar 2650 kr
  • 12 behandlingar kostar 5200 kr
  • 24 behandlingar kostar 10 250 kr

6- och 12-kort är giltiga i 12 månader. 24-kort är giltigt i 18 månader.

fr. 2 650 kr

6 behandlingar 2650 kr, 12 behandlingar 5200 kr, 24 behandlingar 10250 kr

Försäkringskunder hos Västermalms Kiropraktik i Stockholm

Västermalms Kiropraktik samarbetar med försäkringsbolag som utfärdar privata sjukvårdsförsäkringar. Du som har en sjukvårdsförsäkring erbjuds ofta behandling hos kiropraktor som en del av den vård som ingår.

Innan du bokar en tid hos oss behöver du ett godkännande från ditt försäkringsbolag att du får gå på behandlingen. Kontakta ditt försäkringsbolag för mer information om hur rutinerna ser ut för just din försäkring.

Välkommen till Västermalms Kiropraktik!

Helkroppsmassage hos Västermalms Kiropraktik i Stockholm

650 kr 45 min

Vad är massage bra för? Den primära effekten är att lösa upp spända muskler för rörelseförmågan ökar när musklerna är mjuka, smidiga och ...

Vad är massage bra för?

Den primära effekten är att lösa upp spända muskler för rörelseförmågan ökar när musklerna är mjuka, smidiga och flexibla. Massage ökar blodcirkulationen och frigör endorfiner vilka har en smärtlindrande effekt genom hormonet oxytocin som kallas ”lugn-och-ro-hormon”.

Har massage några biverkningar?

Rätt utförd massage har få biverkningar, många upplever dock en kortvarig men ökad ömhet och stelhet dagen efter massagen men när det lagt sig brukar rörligheten vara bättre än innan massagetillfället. Man kan bli trött och dåsig efter en massage. Många blir också kissnödiga och törstiga av massagen, vilket beror på att blodcirkulationen ökar.

När är massage inte bra?

En kraftig och djupgående helkroppsmassage kan vara olämpligt för personer med högt blodtryck, pågående infektion med feber, cancer, hjärtsjukdom, blodpropp, benskörhet eller andra svåra sjukdomar. Nästan alla kan däremot få mjuk och lätt massage.

Klassisk svensk massage

En relativt kraftig massage där massören bearbetar huden och musklerna både ytligt och på djupet. Massören använder sig av knådningar, tryck och strykningar. Ökar rörligheten, mjukar upp spända och stela muskler, ger avslappning och stärker immunförsvaret.

650 kr

45 min

Ryggskott hos Västermalms Kiropraktik i Stockholm

fr. 500 kr Nybesök 600 kr, Återbesök 500 kr

Plötslig smärta och/eller stelhet i ländryggen brukar kallas för ryggskott. Vad som har hänt är ofta oklart men smärtan kan utlösas av påfrestning som från ett lyft eller en vridning. Smärtan är oftast ofarlig men kan vara påfrestande.

Att få hjälp bidrar till att lindra och snabba på läkeprocessen.

Vilka symtom brukar förekomma?

Många gånger kommer smärtan väldigt plötsligt och känns då skärande eller huggande. Ibland kan ryggskott komma smygande med en molande smärta. Ofta ökar då smärtan gradvis.

Vad kan jag själv göra om jag har fått ryggskott?

• Värme kan lindra smärtan en aning. Ta hjälp av till exempel en värmedyna, en varm dusch eller bastu.

• Kyla kan också vara lindrande, använd exempelvis en kylklamp eller en plastpåse fylld med is.

• Att röra sig är alltid bra. Blodcirkulationen kommer då igång vilket är bra för hela kroppen. Så om möjligt överväg promenader.

Välkommen att kontakta oss för mer information om hur vi kan hjälpa dig!

Nackspärr hos Västermalms Kiropraktik i Stockholm

fr. 500 kr Nybesök 600 kr, Återbesök 500 kr

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när du vrider på huvudet. En nackspärr kan sitta i flera veckor.

Vad kan orsaka nackspärr?

En orsak kan vara om du har suttit med nacken i direkt vinddrag och blivit kall om den. Den kan också utlösas av en olämplig sovposition eller om du har gjort en allt förhastad rörelse med nacken. Ibland behöver nackspärr inte ha någon påtaglig orsak.

Finns det något jag kan göra för att förebygga nackspärr?

Regelbunden motion och stärkt nackmuskulatur kan minska risken för nackspärr. Att tänka på sin arbetsposition, både på jobbet och privat, är också viktigt. Om man ofta vaknar med stel nacke kan man behöva se över sin kudde.

Välkommen att kontakta oss för att behandla din nackspärr!

Artrosskola hos Västermalms Kiropraktik i Stockholm

750 kr I priset ingår tre möten, frikort gäller. Gratis för dig över 85 år. Ditt försäkringsbolag kan täcka dina kostnader.

På Västermalms Kiropraktik kan vi erbjuder artrosskola online tillsammans med Joint Academy. Artrosskolan är sex veckor och hjälper dig att minska din ledsmärta genom en individanpassad behandling för knä- och höftledsartros.

Vad är artros?

Artros är den vanligaste formen av reumatisk ledsjukdom i Sverige. Artros innebär att det är en obalans mellan nedbrytning och uppbyggnad av ledbrosket, vilket leder till bristande funktion i leden.

En vanlig missuppfattning är att man vid artros ska vila för att inte slita mer på leden. Men tvärtemot är det bättre att vara aktiv men anpassa sina aktiviteter så att man klarar av dem.

Kontakta oss på Västermalms Kiropraktik om du har några frågor!

750 kr

Diplomerad samtalsterapeut och krishanterare

Karta - Fleminggatan 15 bv, Stockholm

• 21:35 - 05 jul, 2018

• 15:03 - 08 feb, 2018 skrev:

Jag har mycket problem med bäcken och rygg efter att ha genomgått en fotoperation och bägge höfter (höftartroskopi) inom loppet av ett år. Efter ett plötsligt hugg i ryggen för två dagar sen, tog det tvärstopp. Hittade denna klinik online och ringde i desperation kl 18.30 på kvällen. En gullig tjej svarar, ger mig en tid dagen efter, då jag träffar Martin Carlson. Har nu varit där två ggr och kunde redan idag gå därifrån på egen hand. Otänkbart för två dagar sen...Mycket proffsigt, avslappnad miljö och personal med enorm kunnighet. Känner att jag är i väldigt goda händer!

• 13:53 - 26 jan, 2018 skrev:

Maria C ger alltid fantastisk hjälp nu senast vid kraftig ryggsmärta och jag skulle flyga dagen därpå. Tack vare hennes hjälp och råd gick det utmärkt vilket jag inte hade trott skulle vara möjligt.
    Upplever att hon inte bara är en utmärkt o mycket kunnig kiropraktor, utan hon gör allt som behövs för att hjälpa till masserar, trycker på trigger punkter och ger utmärkta råd på rehabövningar.

• 11:13 - 30 jun, 2017 skrev:

Maria Carnholm på Västermalms Kiropraktik har lotsat mig genom två graviditeter och påföljande rehab med foglossning och ryggproblem. Hon har bokstavligen räddat mig och knådat, justerat och rått mig till läkning. Västermalms Kiropraktik kan bara rekommenderas å det varmaste!

• 17:38 - 03 maj, 2017 skrev:

Äntligen kan jag träna igen! Behandlingar hos kiropraktor Martin Carlsson har bidragit till att ländrygg och höfter är smärtfria. Han har kunnat sätta ord på och förklarat mina besvär. I dialog med mig har han lämnat realistiska rehabiliteringsmål och gett tips på relevanta övningar mellan behandlingarna. Tack Martin!

• 12:21 - 20 apr, 2017

• 10:54 - 20 apr, 2017 skrev:

Bästa bemötandet och vården i Sthlm. Gå inte till någon annan.

• 10:50 - 20 apr, 2017 skrev:

Proffsigt och tryggt!

• 10:31 - 20 apr, 2017

• 10:20 - 20 apr, 2017 skrev:

Fantastisk trevlig och kunnig personal som hjälpt mig med ett flertal skavanker.

• 19:15 - 09 mar, 2017

• Fråga ställd 19:40 12 nov 2016

Hej,
    Är ni landstingsknutna?
    Gäller frikortet?

Västermalms Kiropraktik svarar:

Hej Caroline,
    Vi är inte landstingsanslutna så högkostnadskort och frikort gäller inte.
    Vänliga hälsningar Maria Carnholm, Västermalms Kiropraktik AB