• 010 - 888 54 07

Kistagången 26, Stockholm - Visa på karta

Logo Audika Kista

Om Audika Kista

Välkommen till Audika i Kista!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Kliniken ligger utanför Kista Galleria på Jan Stenbecks Torg.

Vad kan Audika Kista hjälpa dig med?

Vi erbjuder hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Stockholms läns landsting med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen kostar 100 kr (frikort gäller, gratis för dig över 85 år).

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att landstinget ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård. I Stockholm finns även ”Fritt val” som innebär att du kan välja att prova ut hörselhjälpmedel ur Audikas privata sortiment och använda en så kallad hörselcheck (rekvisition) för delar av kostnaden.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du lånar hörapparat från Stockholms läns landsting eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Aktuellt just nu

Informationen uppdaterades 08 maj 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Kista

Hörseltest hos Audika Kista

Första steget till en bättre hörsel är en hörselundersökning hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket kostar 100 kr (frikort gäller, ...

Hörapparater hos Audika Kista

På Audika i Kista erbjuder vi utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjälpmedel...

Batterier till hörapparater hos Audika Kista

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika i Kista kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batteri...

Hörseltest online hos Audika Kista

Är du nyfiken på att veta hur bra du egentligen hör? Då kan du göra Audikas hörseltest online, för att få en första indikation på om du behö...

Karta - Kistagången 26, Stockholm

Mycket fint bemötande.

13:07 - 05 nov, 2018

• Fråga ställd 10:47 20 jan 2020

Hej
    Jag undrar när mina hörsel-/öronskydd är klara?

Med vänlig hälsning
    Jeanette Hedemyr

Audika Kista svarar:

Hej,

Jag har skickat din fråga vidare till kliniken som kommer att kolla vart dom har tagit vägen och återkoppla till dig.

• Fråga ställd 12:26 01 nov 2017

Har varit på hörselkontroll hos VLG i Upplands Väsby.
    De konstaterat att jag har kraftig hörselnedsättning på höger örat pga av en olycka.
    Läkaren hänvisade till hörcentralen för att få hjälpmedel‚
    hur är proceduren? Måste läkaren skicka remiss eller kan ni hjälpa mig direkt med detta?

Audika Kista svarar:

Hej!

Vi bokar in dig på ett besök hos oss på Audika där du får träffa en audionom och diskutera hur ni kan gå vidare med utprovning utav hörapparater/hjälpmedel. Det behövs ingen remiss om du är skriven i Stockholms läns landsting och det första besöket är kostnadsfritt.

Ring gärna till vår kundservice på telefon; 0200 11 14 50, så hjälper vi dig att hitta en mottagning och en tid som passar dig.

Hälsningar Kundservice,
    Audika