1/7
Öppet måndag från 10:00

Audika Kista

Kistagången 26, Stockholm

Audika Kista

Välkommen till Audikas hörselklinik på Kistagången i Stockholm! Vad behöver du hjälp med?

Vi på Audika tycker att alla detaljer i livet är värda att höra

För oss finns det inga kompromisser – vi vill att du ska nå din fulla hörselpotential. Vi arbetar efter att varje person är unik och har enskilda behov. Våra legitimerade audionomer är experter på hörsel och hjälper dig att höra bättre.

Det här kan du få hjälp med hos Audika Kista

Hos oss på Audika kan du få hjälp med att testa din hörsel, prova ut hörapparat, prova ut arbetshjälpmedel och/eller prova ut individanpassade hörselskydd. Vi säljer också hörselprodukter som passar olika behov. Du kan handla på någon av våra kliniker eller online hos vår hörselbutik.se.

Hos oss kan du göra hörseltest

Första steget mot en bättre hörsel är alltid ett hörseltest. Ett hörseltest kostar 100 kr (frikort gäller) och du behöver ingen remiss för att boka en tid hos Audika Kista. Du kan läsa mer om hörseltest på vår hemsida.

Audika Kista är auktoriserad av Region Stockholm

Vår hörselklinik på Kistagången i Kista är auktoriserad av Region Stockholm inom primär hörselrehabilitering. Det betyder att Audika följer regionens regler, riktlinjer och eventuella subventioneringar av hörselhjälpmedel. Om du är 18 år eller äldre och har en lätt eller måttlig hörselnedsättning är du välkommen till oss. Vi hjälper dig med hela din hörselrehabilitering! Läs mer om oss på vår hemsida.

Aktuellt just nu

Följ Audika på sociala medier!
Facebook YouTube

Informationen uppdaterades 16:11 - 26 feb, 2021

Boka behandling

Hörseltest
hos Audika Kista

Upplever du tecken på nedsatt hörsel, som till exempel att det är svårt att följa med i konversationer när många pratar samtidigt? Då kan vi...

Hörapparater
hos Audika Kista

Vi på Audika Kista erbjuder smarta hörapparater anpassade efter ditt liv, dina behov och din livssituation. Hos oss hittar du olika märken, ...

Batterier till hörapparater
hos Audika Kista

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika i Kista kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batteri...

Hörseltest online
hos Audika Kista

Är du nyfiken på att veta hur bra du egentligen hör? Då kan du göra Audikas hörseltest online, för att få en första indikation på om du behö...

Frågor och svar

Fråga ställd 10:47 - 20 jan, 2020

Hej Jag undrar när mina hörsel-/öronskydd är klara? Med vänlig hälsning Jeanette Hedemyr

Audika Kista svarar:

Hej, Jag har skickat din fråga vidare till kliniken som kommer att kolla vart dom har tagit vägen och återkoppla till dig.

Fråga ställd 12:26 - 1 nov, 2017

Har varit på hörselkontroll hos VLG i Upplands Väsby. De konstaterat att jag har kraftig hörselnedsättning på höger örat pga av en olycka. Läkaren hänvisade till hörcentralen för att få hjälpmedel‚ hur är proceduren? Måste läkaren skicka remiss eller kan ni hjälpa mig direkt med detta?

Audika Kista svarar:

Hej! Vi bokar in dig på ett besök hos oss på Audika där du får träffa en audionom och diskutera hur ni kan gå vidare med utprovning utav hörapparater/hjälpmedel. Det behövs ingen remiss om du är skriven i Stockholms läns landsting och det första besöket är kostnadsfritt. Ring gärna till vår kundservice på telefon; 0200 11 14 50, så hjälper vi dig att hitta en mottagning och en tid som passar dig. Hälsningar Kundservice, Audika

4.48 / 5

3 dec, 2018 Ismael skrev:

3 dec, 2018 Alva skrev:

3 dec, 2018 Bengt skrev:

3 dec, 2018 Ros-Marie skrev:

3 dec, 2018 Bertil skrev:

Lunchstängt 12.00-12.30
Avvikande öppettider kan förekomma, se exakt information om öppettider på Audikas hemsida.