Regionsjukhuset Karsudden, Region Sörmland

Om Regionsjukhuset Karsudden, Region Sörmland

Regionsjukhuset Karsudden är en av Sveriges största rättspsykiatriska sjukhus med förhöjd säkerhetsklassificering. På sjukhuset vårdas främst patienter dömda till rättspsykiatrisk vård. Även patienter som är anhållna, häktade eller har en anstaltsplacering kan vårdas på sjukhuset. Sjukhuset har 13 vårdavdelningar.$ $Upptagningsområdet regleras genom avtal med olika regioner såsom Region Sörmland, Region Stockholm samt Region Gotland. Patienter från övriga delar av landet kan vårdas hos oss efter överenskommelse.$ $$Regionsjukhuset Karsudden ligger vackert beläget strax utanför Katrineholms centrum.

Regionsjukhuset Karsudden, Katrineholm - visa på karta
  • Måndag - Söndag 09:30 - 11:30
  • Måndag - Söndag 15:00 - 17:00
Besök endast efter överenskommelse. Alla besök ska vara föranmälda till vårdavdelningen. Besök sker som regel på sjukhusets besöksavdelning. En läkare kan fatta beslut om att personal ska närvara under ett besök. Samtliga besökare ska legitimera sig med en giltig legitimation. Detta gäller även representanter från till exempel trossamfund, polisen, sakkunnig läkare, stödperson, offentligt biträde och hantverkare. Besökare ska förvara ytterkläder och medhavd väska eller liknande i förvaringsskåpen i vä
Ja
Rättspsykiatrisk vård