Regionsjukhuset Karsudden, Region Sörmland

Regionsjukhuset Karsudden, Katrineholm

Regionsjukhuset Karsudden, Region Sörmland

Regionsjukhuset Karsudden är en av Sveriges största rättspsykiatriska sjukhus med förhöjd säkerhetsklassificering. På sjukhuset vårdas främst patienter dömda till rättspsykiatrisk vård. Även patienter som är anhållna, häktade eller har en anstaltsplacering kan vårdas på sjukhuset. Sjukhuset har 13 vårdavdelningar.

Upptagningsområdet regleras genom avtal med olika regioner såsom Region Sörmland, Region Stockholm samt Region Gotland. Patienter från övriga delar av landet kan vårdas hos oss efter överenskommelse.

Regionsjukhuset Karsudden ligger vackert beläget strax utanför Katrineholms centrum.

Informationen uppdaterades 17:04 - 2 nov, 2020

Logga - Kry