Öppet, idag till 16:00

Rehabiliteringsmedicinska mottagningen Länssjukhuset Ryhov

Terapivägen, Jönköping, hus T1.

Rehabiliteringsmedicinska mottagningen Länssjukhuset Ryhov

Till oss kommer du om du p g a sjukdom eller skada behöver få specialiserad rehabilitering. Du kan ha en hjärnskada, ryggmärgsskada, neurologisk sjukdom/skada, långvarig smärta eller genomgått en amputation. Vid mottagningsbesöket kommer du att få träffa en läkare. Ibland deltar även någon annan, t ex psykolog, arbetsterapeut eller fysioterapeut/sjukgymnast. Under besöket kommer vi tillsammans fram till om du har behov av en teambaserad bedömning. Efter bedömningen blir det ofta aktuellt med en tidsbegränsad period på vår dagrehabilitering. Du kan även komma till mottagningen av andra orsaker.

Informationen uppdaterades 09:28 - 18 feb, 2021