Öppet, idag till 14:00

Urologmottagningen Länssjukhuset Ryhov

Sjukhusgatan, Jönköping, huvudbyggnaden.

Urologmottagningen Länssjukhuset Ryhov

Urologkliniken arbetar länsövergripande vilket innebär att de tre sjukhusen delvis är specialiserade och dels att vissa urologiska sjukdomstillstånd bara handläggs på ett av sjukhusen. Vid urologkliniken genomför vi utredning, bedömning och behandling av patienter med bland annat prostatabesvär, hematuri och besvär från urinvägarna. Urologkliniken bedriver remissmottagning.

På urologkliniken arbetar läkare, specialistutbildade sjuksköterskor/undersköterskor, vårdadministratörer, uroterapeuter, sexolog i team för att ge patienten ett professionellt omhändertagande.

Urologkliniken remitterar patienter till Prostata Scandinavia AB (PSAB), Nässjö som bedriver urologisk verksamhet genom vårdavtal med Region Jönköpings län.

Informationen uppdaterades 17:05 - 15 feb, 2021

Måndag - Torsdag : 07:30 - 12:00