Stortorget 13, Helsingborg - Visa på karta

Logo Kvinnohälsan Stortorget

Om Kvinnohälsan Stortorget

Välkommen till Kvinnohälsan Stortorget i Helsingborg!

På Stortorget i centrala Helsingborg bedriver vi sedan 15 år tillbaka en framgångsrik och mycket uppskattad mödrahälsovård. Vårt mål är att ge dig och din partner noggrann information och ett gott omhändertagande, så att ni känner er trygga under såväl graviditet som efter förlossningen. Vi har hög tillgänglighet och vid behov kan vi ordna tid hos barnmorska och läkare samma dag.

Vi har samarbete med gynekolog/obstetriker, sjukgymnast, psykolog, kurator, doula, specialistmödravården och förlossningen på Helsingborgslasarett.

Vårt övriga vårdutbud

Förutom mödrahälsovård kan vi på Kvinnohälsan Stortorget också hjälpa kvinnor med:

• Preventivmedelsrådgivning
  • Provtagning för klamydia och gonorré
  • Graviditetstest
  • Cellprovtagning (om du fått kallelse)

Alla besök är gratis hos oss

Kontakta oss på Kvinnohälsan Stortorget om du har frågor eller vill boka en tid!

Informationen uppdaterades 17 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Kvinnohälsan Stortorget

Barnmorska hos Kvinnohälsan Stortorget i Helsingborg

Vad kan barnmorskan hjälpa mig med? Hos Kvinnohälsan Stortorget kan du träffa erfarna barnmorskor som kan hjälpa dig med: Preventivm...

Gravid hos Kvinnohälsan Stortorget i Helsingborg

Är du gravid? Grattis! Ett nytt liv växer inom dig och ger upphov till förväntningar men också många frågor. För oss på Kvinnohälsan lägg...

NIPT hos Kvinnohälsan Stortorget i Helsingborg

På Kvinnohälsan Stortorget erbjuder vi gravida kvinnor testet Harmony NIPT från vecka 10+0. Kostnaden för provtagning täcks inte av offentli...

Preventivmedel hos Kvinnohälsan Stortorget i Helsingborg

Hos oss Kvinnohälsan Stortorget erbjuder vi preventivmedelsrådgivning och förskrivning av preventivmedel. Vi hjälper dig att gå igenom vilke...

Provtagning för könssjukdomar hos Kvinnohälsan Stortorget i Helsingborg

Hos Kvinnohälsan Stortorget kan du testa dig för de sexuellt överförbara sjukdomarna klamydia och gonorré. Klamydiatest Klamydia smitt...

Graviditetstest hos Kvinnohälsan Stortorget i Helsingborg

På Kvinnohälsan Stortorget kan vi erbjuda graviditetstest. Vanliga symtom vid graviditet Det vanligaste symtomet vid graviditet är ute...

Cellprovtagning hos Kvinnohälsan Stortorget i Helsingborg

På Kvinnohälsan Stortorget erbjuder vi gynekologisk cellprovtagning till kvinnor som fått en kallelse. Gynekologiskt cellprov tas för att ti...

Marianne Molin

Telefon: 042-14 98 20

Leg. Barnmorska

Marianne är legitimerad barnmorska sedan 1981 och har tidigare arbetat med förlossning-, BB- och specialistmödravård (komplicerade graviditeter) samt preventivmedel och cytologprovtagning.

Eva Barner Öthander

Telefon: 042-14 98 30

Leg. Barnmorska

Eva har arbetat som barnmorska sedan 2000 och har erfarenhet inom förlossning och BB-mödravård.

Zena Dahi

Viveca Engevall

Leg. Läkare och specialist i obstetrik och gynekologi

Karta - Stortorget 13, Helsingborg

Kvinnohälsan Stortorget

09:00 - 25 mar, 2020 skrev:

They took really good care of me and I felt like I was in the best hands! Thanks again

10:46 - 31 jan, 2020 skrev:

Eva ger ett varmt och tryggt intryck. Mötena blir personliga och jag kände mig verkligen hörd. Gick till henne under båda mina graviditeter❤️

09:28 - 22 jan, 2020 skrev:

Bästa barnmorskan är Marianne Mollin <3 alltid lika nöjd 🌸

07:05 - 04 sep, 2019 skrev:

Bästa barnmorskorna! Vardags hjältar som ser dig och hjälper dig

15:07 - 25 sep, 2018 skrev:

Eva är bästa barnmorskan

10:59 - 12 sep, 2018 skrev:

Har inte ord för att beskriva hur Marianne alltid ställt upp, hjälpt, stöttat och tagit hand om oss med stor omsorg och massor av kärlek

09:15 - 10 sep, 2018 skrev:

Eva är en underbar barnmorska. Kommer inte gå någon annanstans någonsin!

09:21 - 07 sep, 2018 skrev:

Marianne är så ödmjuk och bekväm som person. Man blir verkligen omhändertagen.

• Fråga ställd 18:58 31 jul 2019

Hej mitt namn är ursäkta har ni gynekolog läkare och lediga tide i den två fram veckor ,det mer än två år jag är gift och tills nu jag blev inte gravid ,jag vill boka en tid med en gynekolog mvh

Kvinnohälsan Stortorget svarar:

Hej. Vi är barnmorskor på Kvinnohälsan. Tyvärr har vi ingen gynekolog till alla våra patienter. Endast till de kvinnor som redan är gravida. Vänligen sök er till en gynekolog. Vänligen Eva Barner

• Fråga ställd 13:25 30 jun 2019

Hej ursäkta mitt namn är avin ,jag är gift länge och har fått inget barn ,kan man komma till er kanske jag får något hjälpa och undrar vad det är priser

Kvinnohälsan Stortorget svarar:

Hej Avin. Tyvärr kan vi inte hjälpa dig/er. Det är en gynekolog ni behöver. Mitt tips till er ta kontakt med gynekologiska mottagningen så kanske de kan hjälpa eller vet vem ni kan vända er till. Lycka till. Vänligen Eva Barner, leg barnmorska. Kvinnohälsan

• Fråga ställd 14:59 13 maj 2019

Hej undrar om ni vet vem som tagit över Gunter Smiths mottagning? Har ingen gynekolog nu. Kan man gå hos er i stället?

Kvinnohälsan Stortorget svarar:

Hej. Nej, det är inte vi som har tagit över efter Dr Schmidt. Det är Viveca Engevall. Ring henne på 042-182900. OM ni tidigare varit patient hos Dr Schmidt. Mvh Eva Barner

• Fråga ställd 16:05 26 sep 2018

Hej, jag har sen 2008 tagit Climaston 1/5 på inrådan av gynekolog Docteur Serge Vaksmann, 509 Route des Pèlerins, 74400 Chamonix-Mont-Blanc, Frankrike +33 4 50 53 08 16 och har nu flyttat till Sverige och Helsingborg. Mitt medhavda lager av Climaston 1/5 är nu nästan slut och jag hade fått informationen om att Vårdcentralen Landborgen skulle kunna skriva ut ett recept likvärdig denna behandling, men det verkar inte så. I måndags tog jag cellprov hos barnmorskan på Kvinnohälsan och hon kunde inte heller skriva ut ett recept. Då återstår ett besök hos en gynekolog och jag har förstått att det är långa väntetider...jag vill inte avbryta behandlingen då den har varit perfekt för mig. Kan ni göra något så här omgående ?? I väntan på svar med vänliga hälsningar Gudrun Bergdahl persnummer 530131-9025

Kvinnohälsan Stortorget svarar:

Hej. Din fråga har kommit till samma barnmorska som du pratade med i måndags. Du kan kanske försöka på gynmottagningen på lasarettet. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig. Mvh Bm Eva Barner