Öppet, idag till 17:00

Folktandvården Endodonti Helsingborg, Helsingborg

Järnvägsgatan 10B, plan 3, 252 78 Helsingborg

Folktandvården Endodonti Helsingborg, Helsingborg

Specialiteten endodonti omfattar diagnostik, behandling och förebyggande av sjukdom i tandens pulpavävnad och tandrötternas angränsande käkben. Detta sker antingen genom rotbehandling eller genom operativa ingrepp så kallad rotspetskirurgi. En viktig del av den kliniska verksamheten är diagnostik och behandling av smärttillstånd. Specialisttandläkare i endodonti fungerar även som konsult åt allmäntandvård och åt annan specialisttandvård. Specialisttandvård i Folktandvården Skåne utförs av tandläkare med en av Socialstyrelsen godkänd efterutbildning på 3-4 år. Vi är Skånes största tandvårdsföretag med över en miljon besök varje år. Närmare hälften av skåningarna får idag sin tandvård hos oss.

Informationen uppdaterades 09:12 - 17 feb, 2021

Måndag - Torsdag : 07:30 - 17:00