Kanongatan 159, Helsingborg - Visa på karta

Logo Mama Mia Väla

Helsingborg

Mama Mia Väla hittar du på Kanongatan 159, tillsammans med våra kollegor på Väla Hälsocenter. Vi erbjuder bland annat mödrahälsovård, ultraljud, barnhälsovård, preventivmedelsrådgivning och cellprovtagning.

Mama Mias värdegrund

För oss är det viktigt att se, bemöta och bekräfta alla våra kunder och samarbetspartners genom ett respektfullt och informativt förhållningssätt, med högsta servicefaktor.

Om Mama Mia

Mama Mia är Skandinaviens största privata kvinno- och barnhälsomottagning. Vi består av tio mottagningar, sju i Stockholm, en i Norrtälje och två i Skåne.

Vi som arbetar på Mama Mia har alla lång yrkeserfarenhet och mycket hög specialistkompetens. Vi följer dig från graviditeten och under hela barnets uppväxt. Vården anpassas efter just era individuella önskemål och behov, för varje familj är unik!

Mama Mia Väla har vårdavtal med Region Skåne.

Varmt välkommen till Mama Mia Väla!

Informationen uppdaterades 28 juni 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Mama Mia Väla

Barnmorskemottagning, MVC hos Mama Mia Väla i Helsingborg

Att vänta barn skapar många känslor, förväntningar och frågor som är olika hos alla blivande mammor och pappor. På Mama Mia Väla vill vi ge er ett individuellt bemötande utifrån er familjs behov, under graviditeten och inför födandet.

Vad hjälper Mama Mia Väla till med?

Vi tar alla prover på mottagningen och det finns läkare på plats. Vi har även psykolog och legitimerade psykiatriker knutna till oss vid behov.

Mama Mia har Sveriges bredaste kursutbud bland annat inför förlossningen och föräldrarollen.

Vi har avtal med Region Skåne.

Välkommen att kontakta Mama Mia Väla om du har några frågor eller funderingar!

Barnavårdscentral, BVC hos Mama Mia Väla i Helsingborg

Vad vi på Mama Mia Väla kan hjälpa dig med Hos oss på Mama Mia BVC erbjuder vi hälsoundersökningar och vaccinationer för barn mellan 0-6 ...

Vad vi på Mama Mia Väla kan hjälpa dig med

Hos oss på Mama Mia BVC erbjuder vi hälsoundersökningar och vaccinationer för barn mellan 0-6 år. Vi ger dig information om allt som rör ditt barns utveckling och erbjuder kostnadsfria föräldragrupper för alla inskrivna på BVC.

På Mama Mia Välas BVC bemöter vi både barn och föräldrar med stor respekt. Våra erfarna BVC-sköterskor och läkare ger er den tid ni behöver för samtal och undersökning.

Vi har avtal med Region Skåne.

Välkommen att kontakta Mama Mia Väla om du har några frågor eller funderingar!

Ultraljud hos Mama Mia Väla i Helsingborg

På Mama Mia Väla erbjuder vi flera olika ultraljudsundersökningar: Tidig bestämning av graviditetslängd, levande foster och antal KUB...

På Mama Mia Väla erbjuder vi flera olika ultraljudsundersökningar:

• Tidig bestämning av graviditetslängd, levande foster och antal
  • KUB (Combined Ultrasound and Biochemistry)
  • NIPT (Non-Invasive Prenatal Testing)
  • RUL: Rutinultraljud med organscreening
  • Tillväxtkontroll/Moderkakskontroll

Välkommen på ultraljud hos Mama Mia Väla!

KUB hos Mama Mia Väla i Helsingborg

På Mama Mia Välas ultraljudsmottagning kan vi erbjuda testet KUB (Combined Ultrasound and Biochemistry). Om du är inskriven på en annan barnmorskemottagning inom Hälso- och vårdval Skåne och önskar göra din KUB hos oss kan din barnmorska skriva en remiss hit.

Vad innebär KUB?

KUB är en kombination av ultraljud och ett blodprov. Med hjälp av KUB kan sannolikheten för Downs syndrom räknas ut.

KUB kan göras mellan graviditetsvecka 11+0 till 13+6, men den optimala tidpunkten är vecka 12+2-3 dagar. Blodprovet tas helst i graviditetsvecka 10-11.

Välkommen till Mama Mia Väla!

NIPT test hos Mama Mia Väla i Helsingborg

På Mama Mia Väla erbjuder vi testet NIPT till självkostnadspris. Om du är inskriven på någon annan barnmorskemottagning inom Hälso- och Vårdval Skåne och önskar göra NIPT hos oss kan du få remiss hit.

Vad innebär testet NIPT?

NIPT, Non-Invasive Prenatal Testing, identifierar de vanligaste kromosomavvikelserna genom att analysera cellfritt DNA från fostret i mammans blod. Testet kan tas i vecka 10+.

Det man analyserar är kromosomavvikelse på kromosom 13, 18, 21 och man kan även se avvikelser hos könskromosomerna X och Y. NIPT har en träffsäkerhet på ca 99 procent och har ingen risk för missfall.

Välkommen till Mama Mia Väla!

Karta - Kanongatan 159, Helsingborg

• Fråga ställd 08:07 17 okt 2018

Mitt fråga är att jag problem med graviditet och alltid försökar blir gravid .men det kommer blod varje månad med några grjer och jag förstår inte vad handla

Mama Mia Väla svarar:

Hej Lorin,
    Välkommen att ringa till oss för att prata med sjuksköterska (042-202470) alternativt ringa till MamaMia Väla för att prata med barnmorska Tel. 040-619 01 00. Vi har även öppen mottagning varje dag 08.30-16.00 där du kan komma och prata med sjuksköterska för att få vidare hjälp och guidning.
    Välkommen!
    Vänligen, Väla Hälsocenter