Mama Mia Väla Helsingborg Barnmorskemottagning och BVC

Ultraljud

Pris från: 800 kr

Tidigt ultraljud

Pris från: 800 kr

Vill du göra ett tidigt ultraljud? Då kan du vända dig till oss på Mama Mia Väla.

Varför görs ett tidigt ultraljud?

Det kan finnas olika skäl för att göra ett tidigt ultraljud. Det kan till exempel vara för att något avviker, som att du fått blödningar eller smärtor, att du tidigare har haft många missfall eller att du blivit gravid genom IVF. Men det kan också göras av privata skäl, till exempel att du vill se fostret för att det ska kännas mer verkligt att du har ett barn i magen.

Tidigt ultraljud görs ofta vaginalt

Vid tidig graviditet, när du inte varit gravid i mer än 10 veckor, kan det vara svårt att se fostret genom magen. Därför görs tidigt ultraljud ofta vaginalt. Då förs en liten ultraljudsgivare in genom slidan. Med tidigt ultraljud kan man få svar på graviditetslängd, levande foster och antal foster.

Varmt välkommen att kontakta oss på Mama Mia Väla, för mer information och tidsbokning!

KUB

Pris från: 1800 kr

NIPT

Pris från: 5500 kr

Välkommen till Mama Mia Väla i Helsingborg!

Mama Mia Väla hittar du på Kanongatan 159 i Helsingborg. Här får du hjälp av engagerad och kompetent personal, och vi erbjuder bland annat:

• barnmorska online via vår app Mama Mia Hemma

• preventivmedelsrådgivning

• cellprovtagning

• test för könssjukdomar

• klimakteriemottagning

Mama Mia Väla har vårdavtal med Region Skåne.

Mama Mias värdegrund

För oss är det viktigt att se, bemöta och bekräfta alla våra kunder och samarbetspartners genom ett respektfullt och informativt förhållningssätt, med högsta servicefaktor. Våra värdeord är: kompetent, engagerad, empatisk.

Mama Mia Väla - allt under ett tak i Helsingborg

Hos oss på Mama Mia Väla finns allt under ett tak - vi erbjuder allt från preventivmedelsrådgivning till ultraljud. Hos oss är det enkelt för dig som vill göra ultraljud privat, oavsett var du är listad.

Vi ger dig den vård du behöver

Vi som arbetar på Mama Mia har alla lång yrkeserfarenhet och mycket hög specialistkompetens. Vi följer dig från graviditeten och under hela barnets uppväxt. Vården anpassas efter just era individuella önskemål och behov, för varje familj är unik!

Varmt välkommen till Mama Mia Väla!

Informationen uppdaterades 13:38 - 13 jun, 2024

Omdömen från patienter

5 av 5
4.85 av 5
4.92 av 5
5 av 5
4.94 av 5

16 jan, 2024

Jättefint bemötande av supertrevlig personal. Jag kände mig väldigt trygg i deras händer.

29 maj, 2023

Helt underbar personal Jag fick en lugn och sansad förklaring av sköterskan ang mitt positiva HPT virus och vad som händer både innan efter cellprovet

17 feb, 2023

Professionell personal, otroligt vänlig och omtänksam.

21 dec, 2022

Så vänliga, omtänksamma och kunniga!

3 okt, 2022

Jenny(?) den nya barnmorskan var helt fantastiskt duktig och hjälpte mig på en nivå som ingen annan tidigare kunnat hjälpa mig med. Inte ens sexologen i stan. Tack för fantastisk hjälp!

Vanliga frågor och svar

Fråga ställd 12:30 - 31 dec, 2018

Måste man vara inskriven hos er för att få göra ett ultraljud? Jag är inskriven i eslöv

Mama Mia Väla Helsingborg Barnmorskemottagning och BVC svarar:

Hej Jennie! Nej du behöver inte vara inskriven hos oss för att få göra ditt ultraljud hos oss på Mama Mia Väla. Du kan ringa 040-6190100 vardagar för att få mer information kring förfarande och ev. tidsbokning. Välkommen!

Fråga ställd 08:07 - 17 okt, 2018

Mitt fråga är att jag problem med graviditet och alltid försökar blir gravid .men det kommer blod varje månad med några grjer och jag förstår inte vad handla

Mama Mia Väla Helsingborg Barnmorskemottagning och BVC svarar:

Hej Lorin, Välkommen att ringa till oss för att prata med sjuksköterska (042-202470) alternativt ringa till MamaMia Väla för att prata med barnmorska Tel. 040-619 01 00. Vi har även öppen mottagning varje dag 08.30-16.00 där du kan komma och prata med sjuksköterska för att få vidare hjälp och guidning. Välkommen! Vänligen, Väla Hälsocenter

Måndag - Torsdag:08:00 - 17:00
Fredag:08:00 - 15:00