Urologimottagningen Hallands sjukhus Halmstad, Halmstad

Om Urologimottagningen Hallands sjukhus Halmstad, Halmstad

På urologimottagningen sker utredning och behandling av sjukdomar i njurar och urinvägar hos både män och kvinnor och i mannens könsorgan. Det innebär att vi tar emot patienter med besvär från njurar, urinledare, urinblåsa, prostatakörtel, urinrör, testiklar, penis och pung. Vi behandlar också inkontinens och stensjukdomar.

Det finns tre urologimottagningar inom Hallands sjukhus, Kungsbacka, Varberg och Halmstad.

När du söker vård hos oss behöver vi veta något om den sjukdom eller de besvär som du har. Det kan vi få genom att en läkare på din vårdcentral skriver en remiss till oss.

Du kan även skicka in en remiss som du själv har skrivit , en så kallad egenremiss, detta gör du lättast via e-tjänster på 1177.se, se ovan.

Via e-tjänster når du oss också enkelt med frågor kring t ex recept, av- och ombokningar av tid mm eller om du vill gå in och läsa din journal.

Huvudentré, ingång 4, plan 2 - visa på karta