Öppet måndag från 07:30

Dietistmottagningen Hallands sjukhus Halmstad, Halmstad

Ingång 17, målpunkt D, plan 5, Halmstad

Dietistmottagningen Hallands sjukhus Halmstad, Halmstad

Vi arbetar mot de flesta avdelningar och mottagningar på Hallands sjukhus samt inom närsjukvården. Vid många sjukdomar är kosten en viktig del av den medicinska behandlingen, med rätt och väl sammansatt mat kan du förebygga eller behandla sjukdom. Till oss kommer du för att få hjälp med att anpassa din kost och dina matvanor utifrån din situation. För att komma i kontakt med dietist behöver du remiss, som sedan bedöms enligt regionens riktlinjer vilket innebär att svårt sjuka behandlas med förtur.

Informationen uppdaterades 09:33 - 16 feb, 2021

Måndag - Torsdag : 07:30 - 16:00