Öppet i morgon från 00:00

Förlossningsavdelning, Västmanlands sjukhus Västerås

Västmanlands sjukhus Västerås, Västerås

Förlossningsavdelning, Västmanlands sjukhus Västerås

Vid Västmanlands Sjukhus Västerås finns Västmanlands enda förlossningsavdelning. Här föds ca 3 000 barn per år. Vi arbetar i parvård - en barnmorska och en undersköterska ansvarar för förlossning. På avdelningen arbetar läkare med specialistutbildning inom förlossning och kvinnosjukvård (obstetrik och gynekologi). Vi har också tillgång till barnläkare och narkosläkare dygnet runt. Barnmorskestuderande finns på avdelningen. Vi har hög kompetens och arbetar med stor säkerhet. Vi planerar vården i samråd med dig och försöker tillmötesgå dina önskemål. På förlossningsavdelningen finns tio enkelsalar, badrum, dagrum, operationssal och två eftervårdsrum. Du är välkommen att ringa till oss när du vill ha råd!

Informationen uppdaterades 17:03 - 11 nov, 2020

Logga - Kry