Infektionsmottagningen, Västmanlands sjukhus Västerås

Om Infektionsmottagningen, Västmanlands sjukhus Västerås

Infektionsmottagningens vaccinationsmottagning är stängd vecka 26-33. Vi arbetar med utredning av infektioner, utför vaccinationer och ger medicinska råd inför resor. Vi tar emot patienter med infektionssjukdomar som inte kan skötas på vårdcentralerna, infektionssjukdomar som man kan få när man vistas utomlands, kroniska virusinfektioner såsom HIV och hepatit samt tuberkulos. Vi utför inte vaccination mot influensa, TBE, vattkoppor, mässling.

Västmanlands sjukhus Västerås, Västerås - visa på karta
Infektionssjukvård