Intensivvårdsavdelning, Västmanlands sjukhus Västerås

Om Intensivvårdsavdelning, Västmanlands sjukhus Västerås

Intensivvårdsavdelningen Intensivvård är en vårdnivå som innebär noggrann övervakning och avancerad behandling av svårt sjuka patienter. På en intensivvårdsavdelning där det är högre personaltäthet och en högteknologisk miljö vårdas patienter som behöver ha mer noggrann övervakning än vad som kan ges på en vanlig vårdavdelning. Intensivvården finns för patienter vars viktiga kroppsfunktioner som t ex andning, cirkulation och medvetande inte är tillfredsställande. MIG - Mobila Intensivvårds Grupper Ibland kan du som patient komma i kontakt med intensivvården även på en vanlig vårdavdelning. Intensivvårdsläkaren och intensivvårdssköterskan bedömer patienten tillsammans med patientansvarig läkare och sjuksköterska på avdelningen. De kan föreslå åtgärder som utförs på vårdavdelningen i syfte att förebygga intensivvård eller behov att omedelbart ta patienten till intensivvårdsavdelning. MIG-teamet kan också i samråd med patientansvarig läkare och patient/anhöriga diskutera vilken vårdnivå som är lämplig.

Västmanlands sjukhus Västerås, Västerås - visa på karta