Urologavdelningen, Västmanlands sjukhus Västerås

Västmanlands sjukhus Västerås, Västerås

Urologavdelningen, Västmanlands sjukhus Västerås

Urologavdelningen når du via ingång 1 och våningsplan 2, efter självincheckningen från stora hisshallen. Vi är en kirurgisk enhet med både planerad och akut verksamhet, specialinriktad mot urologi. Här utreds, behandlas och opereras patienter med sjukdomar i urinvägarna. Du kommer antingen hit från akutmottagningen eller för att genomgåen planerad operation eller behandling. De vanligaste sjukdomarna i den planerade slutenvården är cancer, avflödeshinder för urinen, t ex på grund godartad prostataförstoring, funktionella blåsrubbningar samt njursten. Exempel på akuta besöksorsaker är njurstensanfall, urinstämma, urinvägsblödning, njur- och urinvägsinfektioner samt patienter med cancersmärta.

Informationen uppdaterades 09:03 - 10 nov, 2020

Logga - Kry

5 / 5

4 nov, 2020 Hans B. skrev:

Mycket tacksam för den undersökning som sjuksyster Hille och doktorn gjorde på mig idag🙏

17 nov, 2017 Mikael skrev:

Bra personal och bra vård

Måndag - Söndag : 00:00 - 00:00

Måndag - Söndag : 12:30 - 19:30