Reumatologklinikens rehabenhet, Västmanlands sjukhus Västerås

Om Reumatologklinikens rehabenhet, Västmanlands sjukhus Västerås

Enhetens arbetsterapeuter och fysioterapeuter arbetar med rehabilitering för patienter inskrivna på reumatologkliniken. Vi arbetar i team tillsammans med övriga yrkesgrupper för att ge dig som patient ett så bra stöd som möjligt i hanteringen av din sjukdom. Vi är klinikanslutna men använder inte samma lokaler som Reumatologmottagningen, du hittar oss vid ingång 35, ingången för arbetsterapi och fysioterapi.

Du kan träffa oss för individuella besök men vi deltar också i gemensamma aktiviteter på kliniken, till exempel vid temadagar och Reuma Rehab perioder. För mer information kring varje yrkesgrupp, vänligen klicka på fliken Vårt utbud.

Västmanlands sjukhus Västerås, Västerås - visa på karta
För att komma i kontakt med oss behöver du vara inskriven på Reumatologmottagningen, Västerås sjukhus, och ha en ansvarig läkare. Du kan därefter själv ta kontakt med oss, eller önska kontakt vid besök på Reumatologmottagningen.
Kuratorsverksamhet