4.86
Öppet i morgon från 08:00

Hedenbergs Kiropraktorklinik

Fenix väg 12, Gustavsberg

Hedenbergs Kiropraktorklinik

I över tio år har vi haft mottagning här på Värmdö. Vi som driver mottagningen heter Tom och Helena Hedenberg och vi är bägge legitimerade kiropraktorer.

Vi är en familjepraktik och hjälper patienter i alla åldrar med alla tänkbara besvär. Vi har nästan 30 års samlad erfarenhet och innan vi öppnade egen praktik var vi verksamma inne i centrala Stockholm. Vi är bägge utbildade på det som anses som en av Europas bästa skolor inom kiropraktik som ligger i Bournemouth, England.

Hur arbetar vi?

Varje patient är unik och individuella behandlingsplaner är en grund, vi ser till just dina behov. Vissa kan ibland känna en oro inför en kiropraktorbehandling, vi har förståelse för detta och anpassar behandlingen så du känner en trygghet.

Det första steget när du fått ett besvär är att se till att du blir frisk. Men ännu viktigare är att se till att du inte får tillbaka problemet eller besväret.

Just nu medverkar vi i ett forskningsprojekt på Karolinska Institutet där de utvärderar effekten av att få förebyggande vård istället för akut vård när behov uppstår.

Vi jobbar därför mycket med rehabträning. Vi visar dig övningar, övningar som du även kan genomföra hemma och dessutom får du allmänna träningsråd som förbygger besvären.

Informationen uppdaterades 09:21 - 31 jan, 2020

Frågor och svar

Fråga ställd 20:39 - 6 jul, 2014

Är ni anslutna till landstinget, dvs gäller högkostnadsskyddet m.m

Hedenbergs Kiropraktorklinik svarar:

Hej Johan, Nej, vi har inte vårdavtal på vår klinik. Idag får du endast subventionering om du går till en kiropraktor på en vårdcentral eller rehabklinik. Tom jobbar även på Gustavsbergs vårdcentral och där gäller högkostnadsskyddet, där är det ca: 1 månads väntetid. Med vänlig hälsning Helena Hedenberg

Boka behandling

Kiropraktorbehandling
hos Hedenbergs Kiropraktorklinik i Gustavsberg

Om en led inte har normal rörelseförmåga påverkar det ofta kringliggande nerver och muskler och smärta eller annat obehag kan uppstå. Genom ...

Kiropraktorbehandling gravid
hos Hedenbergs Kiropraktorklinik i Gustavsberg

Under graviditet ökar belastningen på rygg och leder vilket kan leda till att man får besvär. Vi behandlar inte under de tre första månadern...

Nackspärr
hos Hedenbergs Kiropraktorklinik i Gustavsberg

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när man vrider på huvudet. En n...

Hälsporre
hos Hedenbergs Kiropraktorklinik i Gustavsberg

En hälsporre frambringas av en överbelastning av bindvävsstrukturer i hålfoten. Denna bindväv utgör ett viktigt stöd för foten då den belast...

Tennisarmbåge
hos Hedenbergs Kiropraktorklinik i Gustavsberg

En tennisarmbåge uppstår av en inflammation i muskelfästen på armbågens utsida. Ofta upplevs smärta i underarmens ovansida samt i armbågen, ...

4.86 / 5

18 jun, 2020 Pia G. skrev:

Helena Viking var den allra första kiropraktorn jag upplevde, det var runt 2007-08. Oj, vad jag gillade det hon gav. Sen försvann hon från city, och jag fick erfara att på hennes nivå fanns ingen annan. Efter många års saknad lokaliserade jag henne till Gustavsberg, och sen dess är jag mycket välbekant med Värmdö köpcentrum - och kolossalt tacksam över att få komma under hennes händer igen.

20 feb, 2019 C..m skrev:

Helena är engagerad i sin yrkesroll. Hon känns mycket kompetent/kunnig och kan ställa de rätta frågorna men även ge många goda råd vid sidan av en verkningsfull behandling.

17 dec, 2018 Anna skrev:

Extremt kunniga och trevliga. Har varit hos Tom och det märks att han arbetar för att bygga upp och bibehålla förbättringar. Han korrigerar med ens kropp och muskler, istället för att som vissa kiropraktorer och naprapater som bara knäcker och ger en tillfällig förbättring. Är 100% nöjd. Jag bor dessutom på Värmdö så närheten är ett plus men med tanke på hur duktig Tom är hade jag åkte från andra sidan stan om det behövts utan problem.

21 apr, 2018 Ove skrev:

Tom ger verkligen valuta för pengarna. Bra information och inte bara "knådning".

17 dec, 2017 Malin skrev:

Bästa kiropraktorerna! Proffsiga i sin yrkesutövning och bemötande. Lätt att få tid. Har varit patient dryga 10 år.