Vuxenpsykiatrisk vårdavdelning 28, Karlskrona

Om Vuxenpsykiatrisk vårdavdelning 28, Karlskrona

Avdelning 28 är en allmänpsykiatrisk vårdavdelning med 15 vårdplatser.

Vi jobbar med psykiatrisk behandling och omvårdnad. Det finns sjuksköterskor och skötare dygnet runt på avdelningen. Det finns

läkare finns avdelningen under dagtid på vardagar. Övrig tid har vi tillgång till jourläkare. Vi har också tillgång till kurator, psykologoch arbetsterapeut vid behov.

Avdelningen finns i Karlskrona och tillhör vuxenpsykiatri öst

i Region Blekinge.

Blekingesjukhuset Karlskrona. Friskvägen, byggnad 11, plan 1 - visa på karta