Parodontologi - sjukdomsbehandling runt tänder och implantat, Karlskrona

Om Parodontologi - sjukdomsbehandling runt tänder och implantat, Karlskrona

På parodontologikliniken utreder, diagnostiserar och behandlar vi allvarliga sjukdomar och defekter i de vävnader som omger tänderna och deras fäste i käkbenet. Vi rekonstruerar defekter i den ben- och mjukvävnad som omger tänderna. Hos oss utreds och behandlas också patienter med olika förändringar i munslemhinnan. Dessutom utför vi behandling med implantat och behandlar sjukdomar i anslutning till dentala implantat.

Kliniken har ca 3500 patientbesök årligen. Vi tar emot tandvårdspersonal för studiebesök, reser ut till såväl offentlig som privat tandvård för konsultationsbesök och erbjuder fortbildning inom ämnesområdet parodontologi.

Kvalitetskontroll på utfört arbete utförs kontinuerligt och vår ambition är att tillhandahålla en vård som präglas av hög spetskunskap, helhetssyn och omtanke.

Blekingesjukhuset Hälsovägen Byggnad 13, plan 8, Karlskrona - visa på karta
Remiss fordras