Sjukgymnastikavdelning Karlskrona

Om Sjukgymnastikavdelning Karlskrona

Sjukgymnaster arbetar med att förebygga, undersöka och behandla funktionsstörningar som begränsar människans rörelseförmåga. De behandlingar och pedagogiska insatser som vi gör ska göra dig som patient medveten om dina kroppsliga resurser. Då kan dina möjligheter att klara det dagliga livets krav förbättras.

Det finns möjligheter att få kontakt med en sjukgymnast på sjukhusets alla avdelningar. Vi har även sjukhusansluten öppenvård inom vissa specialiteter, och då krävs remiss. För bassängträning behövs ordination från sjukgymnast. Sjukgymnastikavdelningen finns på Blekingesjukhuset både i Karlshamn och Karlskrona.

Läs mer om oss under fliken Vårt utbud.

Blekingesjukhuset, Lasarettsvägen, huvudentré - visa på karta
Du måste ha en remiss för att komma på besök.

Sjukgymnastikavdelning Karlskrona

08:42 - 16 okt, 2015 skrev: