Beroendecentrum Gävle

Om Beroendecentrum Gävle

Vid Beroendecentrum arbetar legitimerade sjuksköterskor och läkare gemensamt med utbildade psykosociala behandlare. Vi arbetar med direkta medicinska behandlingar vid abstinens av alkohol och andra droger och även psykosocial behandling, individuellt och i grupp. Vi har ett nära samarbete med kommunerna där vi inom primärvården står för det medicinska ansvaret och kommunerna står för råd och stöd och psykosociala behandlingsformer.$$ $$Hit kommer vuxna personer som har ett eget missbruk eller beroende men också anhöriga.$$Ingen remiss krävs.

Kaserngatan 48,802 53 Gävle - visa på karta

Beroendecentrum Gävle

09:34 - 17 okt, 2013 skrev:

Den person jag huvudsakligen möter under behandlingen är stöttande, vägledande och inspirerande och utifrån detta hyser jag gott hopp om en ljusare framtid.