Öppenvårdsrehabilitering Gällivare sjukhus

Om Öppenvårdsrehabilitering Gällivare sjukhus

Vår rehabilitering riktas till dig som har aktivitets- och delaktighetsbegränsningar efter exempelvis stroke och andra neurologiska sjukdomar, reumatologiska sjukdomar samt ortopediska åkommor. Du bor i eget eller kommunalt boende. Verksamheten bedrivs dagtid måndag - torsdag på Gällivare sjukhus, plan 5. Vi utgår från dina individuella mål. Hembesök kan förekomma som en del av rehabiliteringen. $$Bor du inte på orten finns möjlighet till boende på patienthotellet. Om du har behov av hjälp finns möjlighet att ta med en anhörig eller att övernatta på Rehabavdelningen.$$För att få komma till oss vänder du dig till din läkare på vårdcentralen eller i slutenvården.$$Verksamheten är stängd under jul och sommar.$$Teamet består av: $Sjukgymnast, arbetsterapeut, rehabsassistent, sjuksköterska samt kurator.$Ansvarig läkare under rehabiliteringsperioden är din primärvårdsläkare.$$Välkommen att höra av dig vid frågor.

Gällivare sjukhus, Källgatan 14, 982 82 Gällivare - visa på karta