Neuroavdelning 85 D1

Akademiska sjukhuset, Ingång 85, 6 tr

Neuroavdelning 85 D1

Här utreds och behandlas vuxna patienter med sjukdomar och skador på det centrala, perifera och autonoma nervsystemet jämte muskelsjukdomar. Stora sjukdomsgrupper är personer med motorikstörningar där Parkinsons sjukdom är den största vårdgruppen, allmän neurologi (till exempel multipel skleros, MS), motorneuronsjukdomar, myastenia gravis, epilepsi, Guillain-Barré, hydrocephalus och funktionella sjukdomsstillstånd. På avdelningen finns 21 vårdplatser under vardagar samt 12 platser under helger. En stor del av vården bedrivs som regionsjukvård men vi bedriver även akutverksamhet för länets innevånare.

Informationen uppdaterades 16:15 - 5 okt, 2020

Logga - Kry