Familjeterapienhet Barn- och ungdomspsykiatri Falun

Om Familjeterapienhet Barn- och ungdomspsykiatri Falun

Familjeterapienheten är en av BUP Dalarnas länsgemensamma enheter. Du söker först till närmaste öppenvårdsmottagning som remitterar till Familjeterapienheten om det är den bästa hjälpen. Vi har möjlighet att arbeta intensivt med föräldrar och barn i alla åldrar. Flera familjer med små barn 0-4 år får hjälp hos oss.

Vården planeras tillsammans med familjen och överenskommelserna skrivs ner i en vårdplan som man sedan går igenom med jämna mellanrum. Ibland behöver insatser ges parallellt på Familjeterapienheten och någon annan enhet inom BUP, då samarbetar vi självklart med varandra.

Psilanders väg 4, Falu lasarett - visa på karta
Psykiatri, barn och ungdom