Infektionsmottagning Falun

Om Infektionsmottagning Falun

Vi tar emot återbesök efter slutenvård, remisspatienter och patienter med kroniska infektionssjukdomar. Här finns också en tropikmedicinsk mottagning.

Endast planerad mottagning. Akuta besök hänvisas till sjukhusets akutmottagning.

Falu lasarett - visa på karta
  • Måndag - Onsdag 10:00 - 11:30
Remiss krävs
Infektionssjukvård

Infektionsmottagning Falun

12:53 - 30 mar, 2019 skrev:

Mycket bra mottagande så omtänksam och vänlig personal men hjärna på helt rätt ställe

Tack ❤️

08:52 - 07 okt, 2016

11:20 - 05 aug, 2013 skrev:

Jag blev inlagd nu i juli på infektionsavdelningen i Falun med smärtor som från en annan värld. Inte bara fick jag snabbt hjälp utan personalen gjorde nog lika mycket för mitt tillfrisknande som medicinerna.

Undersköterskor som satt bredvid mig till de värsta attackerna släppte, som klappade, stöttade och genuint brydde sig. Sjukköterskor och läkare som också var fantastiska, berättade allt vad de gjorde och vad som hände i min kropp.

Bemötandet var helt otroligt. Man skäms och känner sig inte mycket till människa när man inte ens orkar ta sig till toaletten när det trycker på, men denna personal gjorde att allt kändes okej, jag behövde inte skämmas och på bara några dagar var jag uppe på benen igen.

Kan inte tacka er tillräckligt för allt ni gjort för mig och för samtal som ni ringde till min sambo och lugnade ner honom. Ni är helt, helt, helt fantastiska.

TACK