Folktandvården Bergmästaren Falun
dental care

Folktandvården Bergmästaren Falun

, Falun

Trotzgatan 2A, Falun, 79130

Vi erbjuder allmän- och akuttandvård till barn, ungdomar och vuxna samt specialisttandvård inom alla tandvårdens specialiteter. Folktandvården Dalarna har i dagsläget ingen möjlighet att teckna nya avtal för Frisktandvård. Folktandvårdens helgjour har telefontid lör-sön kl. 10.00 - 12.00. Ring 0102 - 49 71 91 för besked. Jourkliniken är belägen på Centrum Oral Rehabilitering, Manhem, Falun. Vid akuta tand- och käkskador kvällar och helger då helgjour inte är tillgänglig, ring 1177 för vidare besked.
Vid resursbrist kallar vi patienter enligt fastställd prioriteringsordning vilket innebär ett fokus på akut tandvård, barn- och ungdomstandvård samt färdigställande av vuxna patienter med pågående behandlingar som riskerar behandlingskomplikationer. Det innebär att du som kanske vill komma på en vanlig undersökning eller inte är i behov av akut tandvård, behöver vänta längre än vad du tidigare är van vid. Du är alltid välkommen att höra av dig via telefon om du har någon fråga. Från 15 juli 2022 får Folktandvården enligt beslut från Tandvårdsnämnd, möjlighet att erbjuda mer tid för vuxentandvård genom att frångå prioriteringsordningen. Beslutet innebär att friska barn och ungdomar inte blir kallade lika ofta. Dock får inga undanträngningseffekter ske av akut tandvård, av sjuka äldre och riskbarn.

Informationen uppdaterades 10:25 - 23 jan, 2024

Karlstad
Smile Söderhamn
Söderhamn

19 dec, 2022

Och jag fick veta att man kan ringa till er redan kl 06, men på hemsidan står kl 07. Vad är det som gäller ?

30 jun, 2021

Väldigt nöjd med bemötande när vi varit på plats med våra barn.

15 jun, 2020

3 maj, 2018

Vill tack så mycket för din bemötandet och väldigt behaglig hantering av jobbig situation idag när min dotter var tvungen att "vicka ut" en Stor kindtand. Ni var väldigt proffsiga och snälla, trots envis tand gick det jättebra. Vill tacka Rut och en tandhygienist som var med men jag kommer tyvärr inte ihåg namnet.

25 jan, 2018

Tack! Väldigt nöjd med besöket. Trevligt mottagande o kunnig personal. Hoppas på Rut i fortsättningen också.

2 per månad

Telefonsvarare