Folktandvården Bergmästaren

Om Folktandvården Bergmästaren

Vi erbjuder allmän- och akuttandvård till barn, ungdomar och vuxna samt specialisttandvård inom alla tandvårdens specialiteter. Vi erbjuder även Frisktandvård - tandvård till fast pris.

Folktandvårdens helgjour har telefontid lör-sön kl. 10.00 - 12.00.

Ring 0102 - 49 71 91 för besked. Jourkliniken är belägen på Centrum Oral Rehabilitering, Manhem, Falun. Vid akuta tand- och käkskador kvällar och helger då helgjour inte är tillgänglig, ring 1177 för vidare besked.

Vi har även en handledarklinik för nyutexaminerade tandläkare, belägen på Folktandvården Origo i Falun.

Trotzgatan 2A, Falun - visa på karta
  • Måndag 06:00 - 16:40 TeleQ
  • Tisdag - Fredag 06:00 - 15:40 TeleQ
  • Tisdag - Fredag 07:30 - 16:00
Tandläkare

Folktandvården Bergmästaren

4,9

19:03 - 03 maj, 2018 skrev:

Vill tack så mycket för din bemötandet och väldigt behaglig hantering av jobbig situation idag när min dotter var tvungen att "vicka ut" en Stor kindtand. Ni var väldigt proffsiga och snälla, trots envis tand gick det jättebra. Vill tacka Rut och en tandhygienist som var med men jag kommer tyvärr inte ihåg namnet.

15:18 - 25 jan, 2018 skrev:

Tack! Väldigt nöjd med besöket. Trevligt mottagande o kunnig personal.
Hoppas på Rut i fortsättningen också.

08:30 - 27 nov, 2014 skrev:

bästa killen någonsin fick jag som tandläkare att ta hand om mina tänder imorse..tack

16:47 - 04 aug, 2013 skrev:

Bra service och trevlig personal.