Öppet måndag från 08:00

BUP Fagersta

Västmanlands sjukhus Fagersta, Fagersta

BUP Fagersta

Barn- och ungdomspsykiatrin (BUP) utreder, behandlar och ger stöd till barn och ungdomar under 18 år med allvarlig psykisk ohälsa, till exempel nedstämdhet/depression, oro/ångest och svårigheter att hantera känslor och relationer till andra. Det är vanligt att barn och ungdomar som har stora svårigheter att fokusera och koncentrera sig söker hjälp hos oss. Vägen in till BUP är via den länsövergripande mottagningen BUP Start som är placerad i Västerås. Så om ditt barn inte redan har en pågående kontakt på BUP så är det dit du ska vända dig. Vi erbjuder nyanmälda barn och ungdomar ett första bedömningssamtal inom 30 dagar och ett andra besök inom ytterligare 30 dagar, enligt den förstärkta vårdgarantin.

Informationen uppdaterades 17:02 - 11 nov, 2020

Logga - Kry