Freja ätstörningsmottagning Umeå

Om Freja ätstörningsmottagning Umeå

Freja ätstörningsmottagning är en specialistenhet inom Psykiatriska kliniken.
Verksamheten vänder sig till dig över 18 år med ätstörningsproblematik. Till enheten kan man söka själv eller komma på remiss.

I personalgruppen ingår arbetsterapeut, dietist, läkare, fysioterapeut, sjuksköterskor, psykolog och kurator. I teamet finns hög psykoterapeutisk kompetens.

Behandlingen utformas individuellt och utgår från patientens behov och svårigheter. Vid enheten finns en Måltidsbehandling där det är möjligt att konkret arbeta för att lämna ätstörningssymtomen.

Sveagatan 18,90327 Umeå - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt Telefonsvarare