Lovisinsgatan 3, Södertälje

Akut tandvård

Frisktandvård

Tandblekning

Videomöte med tandläkare - Folktandvården Online

Kostnadsfritt för barn och unga under 24 år, samt för vuxna med frisktandvårdsavtal. Övriga patienter: 400 kr.

Snarkskena

Tandkirurgi

Pris efter konsultation

Om Folktandvården Södertälje

Hos Folktandvården Södertälje får du träffa duktiga tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor som kan hjälpa dig med allt som rör dina tänder och din munhälsa, från en vanlig undersökning till mer avancerad tandvård.

Vi kan ta emot dig som sitter i rullstol då det finns en rullstolslift i våra lokaler.

Hos oss kan du bland annat få hjälp med:

• Förebyggande tandvård
  • Regelbundna undersökningar
  • Akut tandvård
  • Tandblekning
  • Kirurgi
  • Tandersättningar som broar och implantat

Nischade tandläkare

Hos Folktandvården Södertälje har vi tandläkare som har särskild utbildning inom pedodonti, rotbehandling, tandlossningssjukdomar, implantat, kronor och broar. Dessutom har vi ett lustgasteam som kan hjälpa dig som är tandvårdsrädd.

Få en tid snabbt

Vi kan erbjuda en tid inom två veckor för nya vuxna kunder. Om du har drabbats av akuta besvär tar vi emot dig så snabbt som möjligt.

Orolig för kostnaderna?

Vi erbjuder Frisktandvård, det vill säga tandvård till ett fast pris, oavsett hur mycket hjälp du behöver.

Varmt välkommen till Folktandvården Södertälje!

Informationen uppdaterades 20:49 - 6 mar, 2024

16 sep, 2023

Skulle inte rekommendera någon att gå hit. Hårdhänt och osympatisk tandläkare.

14 sep, 2023

Detta e en gammal recension. Om ett över 30 år gammalt jobb. Som 7-åring i början av 90-talet slog jag ut båda framtänderna och fick nya på dåtidens Folktandvård i S-Tälje. Å sedan har de suttit. I mer än tre Decenier å är lika fina och friska i dag som då. Har ALDRIG haft minsta lilla problem. Var gång jag går till tandläkare (olika) så kommenterar dom vilket fantastiskt jobb det är. I dag tänkte jag "Äh jag ringer å tackar". Bättre sent än aldrig. Dagens personal kan också få lite positivitet. Trevliga hjälpsamma och väldigt informativa. Tänder e viktigt. Hela livet. 😁

9 apr, 2021

Otroligt oproffsig tandvård mot vad man är van vid efter40 år hos folktandvården. Verkar som de tror att alla är miljonärer. Talar om vad man har för problem när man beställer tid men får ändå tid hos tandläkare som bara skickar vidare till andra tandläkare. Naturligtvis efter att man har betalt hundratals kronor. Allt var inte bättre förr men folktandvården var det definitivt....

20 nov, 2020

Under alla mina år i folktandvården Södertälje har jag fått väldigt bra bemötande, men på mitt senaste besök fick det mig att tänka om. Jag tycker att om man ska jobba inom vården så ska man bemöta patienten på bästa sätt vilket jag inte fick uppleva på mitt senaste besök hos en tandhygienist vid namn M. Kände att man bara ville få mig hemskickad utan att bidra med hjälp. Jag är så besviken.

12 sep, 2019

Måndag - Onsdag:07:00 - 19:00
Torsdag - Fredag:07:00 - 17:00
Vi erbjuder ingen drop in. Ring oss eller boka din tid online.

Måndag - Onsdag:07:15 - 18:45
Torsdag - Fredag:07:15 - 16:45