Barn- och ungdomspsykiatri mottagning Umeå

Om Barn- och ungdomspsykiatri mottagning Umeå

Välkommen till Barn- och ungdomspsykiatrisk mottagning Umeå!

Kontakta oss genom att logga in på våra e-tjänster eller ring något av våra telefonnummer.

Barn- och ungdomspsykiatri Umeå är en specialistmottagning för barn och unga med allvarliga psykiatriska tillstånd och där funktionsnivån i vardagen är påverkad. För att komma till vår mottagning behövs remiss från hälsocentralen, barnhälsovården, ungdomsmottagningen ungdomshälsan eller skolans elevhälsa. I Umeå finns också en vårdavdelning för hela länet.

Aktörgränd 16, Umeå - visa på karta
  • Måndag - Tisdag 08:30 - 09:30
  • Måndag - Tisdag 13:00 - 14:30
  • Torsdag - Fredag 08:30 - 09:30
  • Torsdag - Fredag 13:00 - 14:30
I Västerbotten behöver man remiss för att komma till Bup. Det är hälsocentralen, sjukstugan, barnhälsovården, ungdomshälsan, ungdomsmottagningen eller skolans elevhälsa som kan skriva remiss om de bedömer att problemen är allvarliga.
Psykiatri, barn och ungdom, Ätstörningsvård, barn och ungdom