Nationell vårdenhet för kirurgisk behandling av peniscancer, Örebro

Nationell vårdenhet för kirurgisk behandling av peniscancer

, Örebro

Entré B, entréplan, 70185 Örebro

Öppet fredag från 07:30

Välkommen till Urologiska kliniken, Universitetssjukhuset Örebro Från 1 januari 2015 är urologiska klinikerna i Örebro och Malmö nationella vårdenheter för botande kirurgisk behandling av peniscancer. Hos oss i Örebro finns en samlad kompetens för att omhänderta patienter med peniscancer. Vi har läkare med olika specialistkompetens, exempelvis urologer, plastikkirurger, onkologer och hudläkare, samt kontaktsjuksköterska, kurator/sexolog och sjukgymnast. Vårt mål är att erbjuda hög kvalitet med korta väntetider till såväl mottagning och operation. Vi har lång tradition och erfarenhet av att behandla patienter med peniscancer och erbjuder samtliga moderna utrednings- och behandlingsalternativ. Detta inkluderar fullständig portvaktskörtelanalys (så kallad sentinel node), laserbehandling och rekonstruktiv organbevarande kirurgi. Vi bedriver nationell utbildning och forskning inom peniscancer med fokus på mikrobiologi, diagnostik, behandling, prognos, omhändertagande, sexualitet och livskvalitet.
När Du kommer till Urologiska klinikens mottagning kommer Du träffa samtliga de yrkeskategorier som Ditt tillstånd kräver för att få en fullständig bedömning vid ett och samma tillfälle. I vissa fall kommer du erbjudas ytterligare utredning inklusive avancerade röntgenundersökningar i samband med mottagningsbesöket. Vårt mål är att Du ska få ett gott omhändertagande med en detaljerad personlig vårdplan genom hela vårdkedjan. Väntetiderna till vår vård- och operationsavdelning är i regel korta.

Informationen uppdaterades 10:42 - 13 sep, 2022

Lunch 12-12:45