Beteendefokus psykoterapimottagning, Bålsta
mental health

Beteendefokus psykoterapimottagning

, Bålsta

Rungården 13, Bålsta, 74632 Bålsta

På Beteendefokus välkomnar vi barn, unga, vuxna och äldre med psykisk och fysisk ohälsa för psykologisk behandling. Vi på Beteendefokus har mångårig kompetens och erfarenhet av att erbjuda psykologisk behandling inom samtliga vårdnivåer och vårat gemensamma mål att hjälpa dig, utifrån dina förutsättningar, till ett liv med ökad livskvalité. Vi på Beteendefokus jobbar utifrån Kognitiv beteendeterapi (KBT) som är en behandlingsmetod som baseras på inlärningspsykologi, kognitiv psykologi och socialpsykologi. I KBT behandling jobbar terapeut och klient tillsammans mot uppsatta mål. Mellan sessionerna jobbar klienten med hemuppgifter för att testa och följa upp nya förhållningssätt till sina svårigheter. Vid behandling av barn och unga brukar behandlingen kompletteras med kontakt med föräldrar/vårdnadshavare och föräldrautbildning. För vuxna och äldre kan även anhörigstöd vara en del av behandlingen. Detta sker naturligtvis i samråd med klienten. Vilka behandlingsområden arbetar vi med?
- Oro och ångestproblematik - Generaliserat ångesttillstånd (GAD) - Panikångest - Fobier - Tvångsproblematik (OCD) - Neuropsykiatrisk problematik (ADHD/ADD/AST) - Övervikt / Fetma - Ätstörningsproblematik (Anorexi, Bulimia, UNS) - Sexuella svårigheter / dysfunktioner - Depression - Bipolära syndrom - Stress och utmattningstillstånd Beteendefokus är landstingskontrakterade inom Uppsala region och erbjuder psykiatrisk specialistvård till klienter som tillhör barn- och ungdomspsykiatri (BUP) och vuxenpsykiatrin. Vi erbjuder fysiska besök på vår mottagning eller via digital videolänk som du kan komma åt via dator eller mobil. Välkommen till oss!

Informationen uppdaterades 04:02 - 2 apr, 2024

Psykoterapi, barn och ungdom, Psykoterapi, vuxna