Capio Alva BUMM Hagastaden ADHD, Solna
mental health

Capio Alva BUMM Hagastaden ADHD

, Solna

Eugeniavägen 12,Plan 10,SOLNA, 17164 Solna

Capio Alva Barn- och ungdomsmedicinska mottagningar har ett team av barnläkare, barnsjuksköterskor och psykologer med lång erfarenhet inom barn- och ungdomssjukvård. Vi hjälper barn och ungdomar upp till 18 år. Mottagningen har ett antal akuttider som bokas samma dag.

Remisskrav gäller för nya patienter
Redan aktuella patienter och barn under 6 månader behöver ingen remiss

Capio Alva Psykologi är vår verksamhet där psykologer och barnläkare samarbetar kring ADHD utredningar. Vi har även psykologmottagning som erbjuder rådgivning, stöd och behandling av barn och ungdomar, föräldrastöd och löpande föreläsningar. Vi har även en omfattande utredningsverksamhet inom området ADD/ADHD.
- Remisskrav från skolläkare, barnläkare och barnpsykiater gällande ADHD-utredningar. Vi välkomnar barn födda 2014 och tidigare, yngre barn utreds hos BUP
- Psykologinsatser enbart för patienter med befintlig kontakt inom BUMM, övriga hänvisas till den husläkarmottagning där man är listad
- Malinamottagningarna i Stockholm tar emot barn 0-5 år och vissa blivande föräldrar med mild till måttlig psykisk ohälsa. Vi har i uppdrag att ta emot patienter från halva regionen

Danderyd, Lidingö, Täby, Vallentuna, Vaxholm, Östermalm, Österåker, Södermalm, Haninge, Nacka, Nynäshamn, Tyresö, Värmdö, Botkyrka, Huddinge, Nykvarn, Salem, Södertälje. Barn i övriga områden hänvisas till Rädda Barnens Malinamottagningar

Informationen uppdaterades 12:26 - 3 jan, 2024

Neuropsykiatri, barn och ungdom