Björn Callenmark psykoterapimottagning, Bålsta
mental health

Björn Callenmark psykoterapimottagning

, Bålsta

Dragrännan 2, Bålsta, 74638 Bålsta

Känner du att du ofta dras in i relationer med människor som behandlar dig illa? Känner du att inte ens dina närmaste förstår dig tillräckligt väl eller bryr sig om dig tillräckligt mycket? Känner du att det innerst inne är något fel på dig, att ingen som verkligen lär känna dig skulle kunna tycka om och acceptera dig som du är? Sätter du andras behov före dina, så att dina egna behov aldrig blir tillfredsställda, och så att du inte ens vet vilka dina riktiga behov är? Kan du känna att hur mycket beröm och uppskattning du än får så känner du dig ändå innerst inne otillfredsställd, olycklig och värdelös? Känner du igen dig i någon av dessa beskrivningar har du sannolikt ett beteendemönster som försvårar för dig i livet och som kan leda till depression och ångest.
Jag arbetar med schematerapi där du får hjälp att identifiera negativa beteenden och lära dig att ta dig ur dessa inlärda mönster. Jag är leg. psykolog och har specialistkompetens inom hälsopsykologi, neuropsykologi, psykoterapi och psykologisk behandling. Jag är också leg. psykoterapeut med KBT-inriktning. Jag arbetar oftast med KBT och schematerapi, men kan även arbeta med Affektfokuserad korttidsterapi, Interpersonell terapi och Familjeterapi. Jag har lång erfarenhet av att möta barn, unga, vuxna och par. Jag arbetar bland annat med svårigheter med oro/ångesttillstånd, stress/utmattning, nedstämdhet/depression, relationssvårigheter, kriser eller osäkerhet/självkänsla. Jag har lång erfarenhet av arbete med personer med neuropsykiatriska tillstånd som ADHD och autism. Jag har även arbetat mycket med nyblivna föräldrar, HBTQ-frågor, sexuella svårigheter och identitetsfrågor.

Informationen uppdaterades 04:02 - 2 apr, 2024

Psykoterapi, vuxna, Psykoterapi, barn och ungdom