SOMMARINFORMATION! Under semestertider är bemanningen på vårdcentralen lägre och ordinarie personal har sin sommarsemester. Det betyder att det kan ta längre tid att få sina recept förnyade och att vi kommer att göra medicinska prioriteringar så att de som har störst medicinskt behov har företräde. Det är viktigt att våra medicinska resurser räcker till dem som behöver dem mest i sommar. Vad kan du som patient göra: Tänk på att begäran om förnyelse av recept och andra hjälpmedel (inkontinenshjälpmedel, stomimaterial, diabetesnålar) ska göras 4 veckor innan dessa tar slut och förnyas hos den mottagningen som skrivit ut receptet. För långvariga besvär som inte är akuta kan du kontakta oss efter sommaren, v 34.Vår seniortelefon är stängd under sommaren och öppnar igen v 34. Hur du kommer i kontakt med oss: 1. Skicka ett meddelande via 1177, här kan du göra de flesta ärenden. 2. Ring till VC om det är brådskande och för dig som saknar mobilt bank id.
Informationen uppdaterades 07:54 - 18 jul, 2025
Här kan du se omdömen som Närhälsan Partille vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.
Om Nationella PatientenkätenLänets snitt: 82.6%
Länets snitt: 78.5%
Länets snitt: 81.6%
Länets snitt: 87%
Länets snitt: 74.6%
Länets snitt: 77.7%
Länets snitt: 84.8%