Barn- och ungdomshälsan, Uppsala
mental health

Barn- och ungdomshälsan

, Uppsala Centrum

S:t Olofsgatan 9B, Uppsala, 75320 Uppsala

Om situationen är akut ska du vända dig till BUP:s akutmottagning som har öppet dygnet runt, sju dagar i veckan, 018-611 25 42. Vi har flera mottagningar i Uppsala län, läs mer under relaterade mottagningar längre ner på sidan. I Uppsala finns vi på S:t Olofsgatan 9B.

Det här är en mottagning för barn och unga som mår dåligt. Du kan till exempel vara nedstämd, ha oro, ångest eller svårigheter att reglera känslor och beteenden. För att få en tid för bedömning ring En Väg In, eller gör en egenanmälan via e-tjänst ovan. Om du redan har vårdkontakt för psykisk ohälsa, vill vi att din vårdgivare skickar en remiss. Barn- och ungdomshälsan finns numera bara på S:t Olofsgatan 9B i Uppsala. Det finns mottagningar på flera andra orter, läs under relaterade mottagningar nedan. Om situationen är akut ska du vända dig till BUP:s akutmottagning som har öppet dygnet runt, sju dagar i veckan, 018-611 25 42.

Informationen uppdaterades 11:54 - 8 feb, 2024

27 aug, 2022

Så vänliga och proffsiga!

1 mar, 2022

Supersvårt att få en telefonkontakt. Svårt för barn och ungdomar att få kontakt med er när de mår dåligt. Hur ska de orka om de hela tiden möter väggar som de ska slå in!! Mitt barn har inte kunnat svara på meddelanden som de fått via 1177. Ni ringer inte heller upp på föreslagna tider. Måste de skriva en ny egenanmälan för att få kontakt med er?

Psykoterapi, barn och ungdom, Psykiatri, barn och ungdom, Psykologverksamhet, barn och ungdom