Könsidentitetsmottagningen, Psykiatriska kliniken i Linköping
mental health

Könsidentitetsmottagningen, Psykiatriska kliniken i Linköping

, Linköping

Repslagaregatan 6, Linköping, 58185 Linköping

Könsidentitetsmottagningen finns i Linköping och vänder sig till alla medborgare utifrån det fria vårdvalet. 1/1-24 blir vården nationell högspecialiserad vård och Region Östergötland är en av de regioner som fått tillståndet. På Könsidentitetsmottagningen jobbar kuratorer, psykologer, läkare och vårdadministratörer. Vi träffar dig som har frågor som rör könsidentitet, som har en upplevelse av att ha en annan könsidentitet än den vid födelsen tilldelade och som har tankar kring att eventuellt genomgå en könsbekräftande behandling. Utredningen kan leda till att du kan ansöka om juridisk fastställande av annan könstillhörighet.

Informationen uppdaterades 12:07 - 27 nov, 2023

7 mar, 2024

Visst var det lite väntetid men fick bra hjälp av alla inblandade. Bara fått trevligt bemötande och nu när min utredning är klar får jag fortfarande bra hjälp med behandlingar och planeringar.

23 maj, 2022

Väntat i två år på min andra träff. Till slut behövde jag skicka en remiss till andra mottagningar för att de sa att det kunde ta ytterligare fem år för att få en tid. Inte hjälpsamma över huvudtaget

6 jul, 2021

ingen vård finns att få

17 maj, 2021

Efter mer än två års väntan har jag fortfarande inte fått någon reell hjälp. Kliniken har dåligt med personal och den personalen som finns verkar inte kunna göra någonting alls för att åtgärda detta.

Psykiatri, vuxna