KBT-psykologerna psykoterapimottagning, Uppsala
mental health

KBT-psykologerna psykoterapimottagning

S:t Eriks gränd 6, Uppsala, 75310 Uppsala

Vi arbetar med kognitiv beteendeterapi (KBT) och har avtal med Region Uppsala. Vi är legitimerade psykoterapeuter med legitimation som psykologer som grund. Några av oss är dessutom specialister i klinisk psykologi (Linda, Katarina), samt disputerade i psykiatri (Linda, Sven) och psykologi (Sven). Vi behandlar alla typer av ångestsyndrom som social ångest, GAD, paniksyndrom och PTSD. Flera av oss är specialiserade inom tvångssyndrom och tvångsrelaterade problem samt även dysmorfofobi och samlarsyndrom. Linda leder intensiv gruppbehandling för patienter med tvångssyndrom, där man arbetar tillsammans i grupp under 6 sessioner per dag upp till tre veckor. Piret har särskild kompetens inom neuropsykiatri (ADHD och autism). Vi är dessutom specialiserade inom beteendemedicin, dvs arbete med psykologi inom somatisk vård som vid kronisk smärta, stress, tinnitus, ljudkänslighet och sömnstörning. I övrigt arbetar vi mycket med undervisning och handledning i KBT för olika personalgrupper, och på universitetet.

Informationen uppdaterades 18:14 - 15 feb, 2024

Psykoterapi, vuxna, Psykoterapi, barn och ungdom