Neuropsykiatrisk mottagning Hagsätra, Psykiatri Södra Stockholm
mental health

Neuropsykiatrisk mottagning Hagsätra, Psykiatri Södra Stockholm

, Enskede-Årsta-Vantör

Hagsätra torg 7B,Bandhagen, 12473 Enskede/Årsta/Vantör

Neuropsykiatrisk mottagning Hagsätra tillhör Psykiatri Södra Stockholm, som är en del av Region Stockholm. Vi erbjuder psykiatrisk vård på specialistnivå för personer med adhd och/eller autism som fyllt 18 år. De insatser och behandlingar som erbjuds på mottagningen är baserade på de regionala vårdprogrammen.

Om du är patient på vår mottagning når du oss e-tjänster eller på telefon 08-123 412 00. Om du vill bli patient hos oss gör du en egenanmälan via Psykiatrisk jourmottagning Rosenlund, alternativt kontaktar din husläkare eller vårdcentral och ber dem skicka en remiss till oss.

Vid behov av akut psykiatrisk hjälp kontaktar du Psykiatrisk jourmottagning Rosenlund alla dagar kl. 8–22 på telefon 08-123 415 80. Övrig tid är det S:t Görans akutpsykiatriska mottagning som tar emot.

Informationen uppdaterades 14:39 - 14 maj, 2024

5 apr, 2024

7 sep, 2023

2 aug, 2023

27 feb, 2023

18 aug, 2022

Utredning här var en surrealistisk upplevelse. Redan halvvägs in i första samtalet ställdes diagnos. Ingen som helst hänsyn till nyare forskning fanns, här ser man på neuropsykiatriska diagnoser på samma sätt som för 20 år sen. Kände mig förlöjligad, förminskad och till och med hånad, fruktansvärd upplevelse. Påstår inte att någon psykiatrisk behandling är speciellt lätt att gå igenom, men ett visst mått av progressivitet och respekt känns ändå rimligt att förvänta sig. Välj en annan vårdgivare om du har möjlighet.

Psykiatri, vuxna